Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PSP Startproblem.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    PSP Startproblem.

    Hej!
    Fick in en lite udda reperation idag, jag är mer van att folk här i närheten kommer och säger att de vill ha nytt modem eller sätta in något i deras datorer. Men idag fick jag en PSP..

    Den går inte alls att starta, batteriet är fulladdat och när man tar power så lyser den bara grönt, Sony loggan kommer inte heller upp. Helt död. Han som jag fick den av sa att han hade gjort ett misstag och tagit ut spelet medans den laddade eller något i den stilen. Sedan dess har den inte gått att starta.

    Är detta ett vanligt problem? Jag satt och funderade på om det fanns någon resetfil till flashminnet? För jag kommer inte in och kan ta reset i menyn.


    Tacksam för svar!
    Mvh/Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Den är troligtvis brickad, så får använda pandora metoden för att unbricka den.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det var ju knappast att räkna som udda, fixade en sådan så sent som idag :-)

    Bara unbricka med pandora.

    En skum PSP är en annan som kom in idag...med custom firmware så låser den sig vid uppstart, när den kom in så låste den sig vid "ställ in datum", inget hände oavsett vilken knapp jag tryckte på.

    Förutom när jag provade "lock" funktionen på strömbrytaren, då fick jag upp custom firmware settings menyn, men det gick inte göra något i den.

    Startade jag i recovery mode så fungerade menyerna där.

    Jag använde pandora för att lägga in original 3.71 firmware. Då gick det att starta och alla knapparna fungerade. Men när jag lade in custom 3.71 m33-2 så låste den sig igen, dock inte i "ställ datum" utan i vanliga XMB menyn.

    Eftersom det var kö ut på trottoaren idag med så gav jag upp där...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har en PSP med 3.71 M33 som låst sej på det sättet att när man startar spel från minneskortet kommer den inte längre än till den vita PSP-bilden.

    Hur åtgärdar man detta så att det går att spela från minneskortet igen.
    Har formaterat minneskortet från PSP efter låsningen och lagt in spelen i ISO-mappen igen

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har googlat runt lite, men vet inte redigt.. behöver jag ett batteri och ett minneskort till då?

    Hansi: kan man maila dig eller så? ev. msn?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag börjar svara på msn och mail igen efter nyår, men det kommer ta ett par dagar att jobba ikapp allt sånt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. psp slim vs psp tjock
    By swifter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:47
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  4. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •