Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Ännu en ".000" tråd.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Ännu en ".000" tråd.

    Jag laddade hem Saints Row och fick 2 filer, en .000 och en . dvd. När jag laddar .dvd i imgburner och bränner så verkar allt funka som det ska, men när jag kör in den i xboxen står det att den inte kan läsa skivan.

    Jag var hos er på psxcare och fick ett papper där ni skrivit att jag ska gå in på ss.softmodfiles.net för att ladda hem "ss.bin/pf.bin". Nu har jag gjort det, men jag undrar vad jag ska göra med de filerna?

    EDIT: Det står att releasen är icke-stealth. När jag laddar .ss filen i xbox merger så blir det rött i textfältet.
    Last edited by REGGISTENCH; 2007-12-29 at 16:16.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Använd Xdvdmulleter istället. Kör en autofix.

    Finns ett avsnitt i FAQ'n som heter "Hur patchar jag ett spel?". Läs där.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    Jag laddade hem Saints Row och fick 2 filer, en .000 och en . dvd. När jag laddar .dvd i imgburner och bränner så verkar allt funka som det ska, men när jag kör in den i xboxen står det att den inte kan läsa skivan.

    Jag var hos er på psxcare och fick ett papper där ni skrivit att jag ska gå in på ss.softmodfiles.net för att ladda hem "ss.bin/pf.bin". Nu har jag gjort det, men jag undrar vad jag ska göra med de filerna?

    EDIT: Det står att releasen är icke-stealth. När jag laddar .ss filen i xbox merger så blir det rött i textfältet.
    ladda hem xdvdmulleter 10.2 .. den sköter ss / stealth automatix så du slipper krångla. http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/

    ladda iso filen i xdvdmulleter använd sedan autofix så kommer den fixa det som behövs.

    var noga med att layerbreak är korrekt i imgburn.

    har du gjort detta men fortfarande har problem.. svara då på detta..

    vilket märke av skivor bränner du på?
    vad använder du för brännare?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Grejen är att jag inte har någon .iso fil, bara en .000 och en .dvd, och ingen av dem funkar att ladda i mulleter. Skivorna samt brännarn funkar klockrent, har brännt andra spel, dock har jag i de fallen fått en direkt .iso.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    Grejen är att jag inte har någon .iso fil, bara en .000 och en .dvd, och ingen av dem funkar att ladda i mulleter. Skivorna samt brännarn funkar klockrent, har brännt andra spel, dock har jag i de fallen fått en direkt .iso.
    .000 är imagefilen (den stora). den ska gå att ladda i xdvdmulleter.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    .000 eller .iso spelar ingen roll
    Du kan döpa den till .apa om du vill, bara det står rätt i dvd-filen sen

    Så om nu Mulleter bråkar med dig för att den heter .000, döp om den till .iso då!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    gå in på xbox-sky där har du en san andreas PAL iso med stealth och allt... För jag hittade bara NTSC på den sidan du länkade


    Edit:

    Hittade PAL filerna.. Du måste lägga in dom i mulleter...
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Playtoy Visa Inlägg
    gå in på xbox-sky där har du en san andreas PAL iso med stealth och allt... För jag hittade bara NTSC på den sidan du länkade


    Edit:

    Hittade PAL filerna.. Du måste lägga in dom i mulleter...
    San Andreas? Jag snackar om Saints Row.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Playtoy Visa Inlägg
    gå in på xbox-sky där har du en san andreas PAL iso med stealth och allt... För jag hittade bara NTSC på den sidan du länkade

    Edit: Hittade PAL filerna.. Du måste lägga in dom i mulleter...
    vad ska han med san andreas filer till?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    San Andreas? Jag snackar om Saints Row.
    om du nu mot förmodan inte kan öppna din image.000 i xdvdmulleter.. döp om den till image.iso istället och prova. kör sen autofix och sen döper du tillbaka den till image.000. det ska inte ha någon betydelse vad filen heter. men sen vet man inte vad folk gjort med sina datorer innan heller. i xdvdmulleter väljer du "view iso details" sen "load an iso from disc" sen går du till autofix.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har gjort nu som ni sagt, döpte först om filen till dvd.iso, körde den i mulleter och allt såg bra ut, och döpte sen tillbaka till ".000". När jag nu ska ladda .dvd filen i imgburn står det;

    Reason; Kan inte hitta filen.

    Vad är nu på tok?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du skulle inte döpa om dvd-filen till .iso. Det är ju IMAGEFILEN du ska patcha.

    Vad står det i dvd-filen då? öppna den med notepad eller annan texteditor
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag menade IMAGE1.000, blandade ihop dom två.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    återigen. vad står det i dvd-filen?
    troligtvis är namnet i den inte samma som imagefilen heter
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    LayerBreak=1913760
    IMAGE1.000

    Även fast jag ändra tillbaka namnet på img filen till .000 är det fortfarande en .iso verkar det som..?

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du har påslaget i windows så den visar filändelser va?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Nej men högerklickar jag på filen och tar egenskaper står det att filen är en "MagicISO Document (.iso)".

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    Nej men högerklickar jag på filen och tar egenskaper står det att filen är en "MagicISO Document (.iso)".
    ointressant.. det visar bara vad den är associerad med. du kan få en text fil att liknas en iso om man vill. det betyder inte att det är rätt innehåll

    LayerBreak=1913760
    IMAGE1.000

    står det i din .dvd fil. den kan heta vad som helst tex. hejsan.dvd men det är innehållet som gäller.. IMAGE1.000 ska du döpa din imagefil till.

    i xdvdmulleter öppna IMAGE1.000 och kör autofix. sedan i imgburn öppna hejsan.dvd eller vad den heter. så ska den ladda IMAGE1.000 eftersom det står så i .dvd filen. hänger du med?

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag tror att det är så att du har inte *.000 associerad med något i din dator, I och med det så såg du filändelsen i utforskaren. När du döpte den till *.iso så kände datorn igen associationen och gömmer filändelsen för dig. Den du döpte tillbaka från *.iso till *.000 heter egentligen *.000.iso nu, men du ser inte själva "iso".

    Skriv i din *.DVD-fil istället:

    LayerBreak=1913760
    IMAGE1.000.iso

    Då tror jag att det kommer att fungera, i alla fall att bränna den. Om sen skivor, brännare, stelth-delarna inte har fungerat är en annan sak.

    Edit: stavfel
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    Nej men högerklickar jag på filen och tar egenskaper står det att filen är en "MagicISO Document (.iso)".
    Slå på så att windows visar filändelser så ska du se att världen blir lite roligare :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Ännu en härlig "Jag funderar på att chippa mitt Wii" tråd!
    By blutt in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 11:05
  2. Ännu en tråd om downgrading
    By frenger in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 16:22
  3. Ännu en tråd om HD....
    By Pierre Malmros in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 00:37
  4. Ännu en tråd om seg nätverkshastighet
    By Johan4130 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-05, 18:35
  5. Ännu ett nytt Ps2-chip..
    By crille30 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-19, 12:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •