Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: dyra filmer?

joakim Guest

Post dyra filmer?

Detta är absolut inte för att klaga eller något liknande!

jag har bara en fråga. Varför är Reg1 DVD filmerna så dyra här? beror det på frakt och grejer eller vad?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi försöker hålla ungefär samma dvd priser som andra butiker håller på R1 filmer. Sedan kan vissa filmer ligga lite högt i pris om dollarn var väldigt hög när vi köpte in dom.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

joakim Guest

oki, då förstår jag. Men ni har ingen sån här lågprisgaranti eller? har tex hittat "the beach" för 240:- vilket är typ 100:- skillnad, så hög dollar kan det väl inte varit när ni köpte dom? vill inte sätta dit er på något sätt, tycker jättebra om er! =)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Olika företag kan ha olika kampanjer för att locka kunder, då kan det hända att man prissätter vissa varor långt under inköpspris. Jämfört med att annonsera för 100.000:- är det inte så dyrt att sälja 100st filmer 100:- under inköpspris.

Nu är det för sent för att jag skall orka kolla upp vad the beach kostar i USA...

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Har kollat lite ändå... The Beach kostar nu c:a USD $20, vilket med tull+moms+frakt blir c:a 270:-

Men om man sätter i system att skicka varor med falsk deklaration, strunta i att redovisa moms etc går det säkert att pressa priset lite.

Däremot kommer vi nog att sänka priset till under 300:- efter nästa leverans, jag tror att dollarn låg väldigt högt eftersom vi nu tar så mycket som 320:- (även om jag efter att ha kollat runt lite ser att flera närliggande butik tar exakt lika mycket...)

Reg1 DVD filmerna är inte dyrare än reg 2 Om 1 dvdfilm kostar 179kr då har vi köpt in dom för 60kr

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ehh, varför svarar du på 4 år gamla trådar....

Liknande diskussioner

1. Vissa divx filmer hackar...
    By blabar in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 05:33
  2. problem med SVCD filmer
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 09:29
  3. FilMer?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 13:45
  4. BiBiBi Billgare än düra dvd-r.nu
    By Polytetrafluoretylen in forum X-BOX Hårdvaruforum