Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Wii hackat

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    18

    Wii hackat

    Jag var förvånad att ingen postat något om det här:
    http://www.nintendowiifanboy.com/200...-jolie-begins/

    Det ser ut som om några har kunnat köra deras egen kod i Wii-läge. Det ser helt klart spännande ut, mycket kul man skulle kunna göra med Wii homebrew. Jag hoppas att det här går vägen nu!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Skulle vara najs med en softmod så man slapp chippa för att spela brända spel.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    18
    Softmod skulle jag inte viljah a... då skulle nintendo inte tjäna några pengar alls...

    Däremot vore det fint me lite homebrews

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
    Softmod skulle jag inte viljah a... då skulle nintendo inte tjäna några pengar alls...

    Däremot vore det fint me lite homebrews
    vadå, tror du dom tjänar på att folk chippar istället? förstår inte vad du menar.

    Detta är klart en bra nyhet, ska bli kul o se vilka typer av applikationer dom lyckas trolla fram.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dreamcast kunde köra backups utam modifikation. Ser du sådana på butikshyllorna?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    Jag tvivlar på att Nintendo skulle hamna i faro zonen försäljningsmässigt med sin Wii. Dessutom verkar ju Xbox 360 inte häller direkt döende bara för att den går att softmodda. Vet ingen riktig statistik men Sega har väl aldrig riktigt varit storsäljare i jämförelse med andra top konsoler i samma generation och Dreamcast som du säger krävde ingen som hälst modifikation för att köra backups.

    Idag finns de större risker med att hård/mjuk modda sina konsoler med chanser att bli bannad/mm.

    Eller är det jag som har missuppfattat begreppet "softmod"?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Risken med Softmods, som jag tror FantomenK syftar på, tror jag är att några kommer utnyttja små program för att fuska i online spel.

    I Mario Charger för att snabbare få extraskills etc etc. Se genom väggar i MoHH2 etc etc....

    Det vill jag inte heller egentligen ha men onekligen kommer det att komma...

    Homebrews är en helt annan sak. Det är jag för. hela program och möjligheter att köra standalone program....

    Bjerlk

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    klart det då kommer en uppdatering av FW så klart
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    18
    en Firmware kan inte stoppa detta... då krävs det att nintendp byter ut komponeneter i konsollen!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Peppen vore om det kommer någon lite vettigare förbättrad variant på pimpstreamer så man slipper deras läskiga betaversion

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av frapp Visa Inlägg
    Skulle vara najs med en softmod så man slapp chippa för att spela brända spel.
    Jag är inte 100% säker men jag tror inte att det går att softmodda Wii:et.

    För att Wii:et skall kunna läsa från en skiva så tror jag att DVD kontrollerna måste godkänna skivan oavsett vad mjukvaran i Wii:et tycker om det. Jag kan ha fel men jag har för mig att t.o.m. GC-linux behöver chippet för att läsa från brända skivor fastän du i det här fallet kör ett helt eget operativsystem. Du behöver naturligtvis chip för att starta GC-linux men om softmoddning var möjligt så skulle du t.ex. med MFE playern kunna plocka ur chippet efter att du bootat linux och sedan ändå montera en egen skiva.

    Jag är rätt säker på att jag testade detta med Team Cyclops homebrew kod för att testa dual layer support. Dvs startade programmet med chippet i och tog sedan ur chippet innan jag bytte till en dual layer skiva.

    Om min teori stämmer så innebär det tyvärr också att det aldrig kommer att dyka upp ngn DVD-channel i Wii Shop:en eftersom ett ochippat Wii inte kan läsa vanliga DVD skivor.

    På Gamecube tror jag dock att detta var möjligt eftersom man då kunde läsa och skriva i DVD-kontrollerns minne m.h.a. debugkommandon. Något som man var spärrat från början i Wii:ns DVD-kontroller.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Liknande diskussioner

  1. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  2. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  3. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02
  4. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  5. Wii Internationellt?
    By Wildboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 00:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •