Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: unplayable disc?

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    unplayable disc?

    Tja alla, jag har fram till igår kunnat spela alla mina brända spel på flashade 360, men så plötsligt funkar inte ett enda av dom står bara "unplayable disc" nån som vet vad det kan vara?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Larnia Visa Inlägg
    Tja alla, jag har fram till igår kunnat spela alla mina brända spel på flashade 360, men så plötsligt funkar inte ett enda av dom står bara "unplayable disc" nån som vet vad det kan vara?
    dvdläsaren har fått en kass laser eller behöver kalibreras kanske? låter logiskt eftersom inget spel fungerar. fungerar orginal?

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Nej ingenting funkar, varken orginal spel eller film...skit xbox...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Brukar bero på en magnet som lossnat i dvdläsaren, vi brukar fixa dom för 350:- om det är det felet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har också råkat ut för det där problemet, nästan i alla fall.

    Jag var i Vietnam och handlade därför en del spel med mig hem till min 360. Sedan lät jag flasha den och vissa spel fungerar därmed. Vissa spel står det dock unplayable disc varpå jag inte kan spela dem. Någon som har en aning? Varför vissa fungerar och andra inte, de kanske bara är felbrända en del?

    Sen råkade jag ut för en till mysko sak, några spel sa att det var fel region och sedan kom en ruta upp att man skulle besöka microsofts sida för mer information :S Hur kan det vara fel region om man har flashat?

    tack på förhand

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är oftast så att piratspel man köper i asien har mycket varierande kvalitet, alltid några som inte fungerar alls.

    Och en modifierad 360 är INTE regionsfri.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Går de bränna disc to disc?
    By Tomainen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:00
  2. Game disc could not Read
    By Jowhan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 03:33
  3. Unplayable disc
    By sitewalker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 16:41
  4. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •