Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Beställt Xbox 360 vad bör man tänka på?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19

    Beställt Xbox 360 vad bör man tänka på?

    Tjohopp har beställt ett xbox 360 premium för men jag vet inte ett jota om att :P
    De ända jag vet är att den var billigare än PS3:an så det fick bli en 360
    Är det.

    Här är lite frågor behöver inte svara på alla sammtidigt eller i rätt ordning men det hade varit plus :P

    1. Är det något man bör tänka på när man har en 360?
    2. Vilka tillbehör behöver man (förutom en eller två extra kontroller)?
    3. Jag kör på en vanlig gammal bildrörs TV är det något problem?
    4. Xbox Live är det nåt att ha och vad kostar det? (Jag spelar nästan bara singleplayerspel ändå.)
    5. Vad kan man göra med Xbox Live Silver?
    6. Är tangentbord och mus värdefullt på en 360?
    7. Slutligen, är det värt att riskera Live ban och sätta i ett CFW (eller chip?)?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    1. Låta den stå rakt upp och inte liggandes, fläktar och så, rätt många brukar låta den ligga ner
    2. Beror på, har du trådlöst internet (internet behövs dock bara om du ska ha xbox live, mer om det på 4..) så behöver du en adapter till det, typ 700-800 kr.
    Tror inte du behöver något mer speciellt, du beställde ju premium så att..
    3. Sålänge den har uttag för en spelkonsoll är det bara att köra
    4. Asså, det är ju inte samma som o spela som på en pc, det är ju nå helt annat, med fördelar och nackdelar. Jag tycker det är helt klart värt det, du får ju som sagt prova det i en månad med konsollen.
    5. Komma åt live men inte spela på det, o i vissa fall, laddar ner särskilda demo/beta spel.
    6. om du kommer ha mkt FPS, och ska spela över xbox live, och vill äga dina motståndare, ja. Jag har det dock inte för jag tar mina motståndare ändå =D
    7. Om du flashar äre mindre chans o bli bannad.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av giftigkola Visa Inlägg
    1. Låta den stå rakt upp och inte liggandes, fläktar och så, rätt många brukar låta den ligga ner
    2. Beror på, har du trådlöst internet (internet behövs dock bara om du ska ha xbox live, mer om det på 4..) så behöver du en adapter till det, typ 700-800 kr.
    Tror inte du behöver något mer speciellt, du beställde ju premium så att..
    3. Sålänge den har uttag för en spelkonsoll är det bara att köra
    4. Asså, det är ju inte samma som o spela som på en pc, det är ju nå helt annat, med fördelar och nackdelar. Jag tycker det är helt klart värt det, du får ju som sagt prova det i en månad med konsollen.
    5. Komma åt live men inte spela på det, o i vissa fall, laddar ner särskilda demo/beta spel.
    6. om du kommer ha mkt FPS, och ska spela över xbox live, och vill äga dina motståndare, ja. Jag har det dock inte för jag tar mina motståndare ändå =D
    7. Om du flashar äre mindre chans o bli bannad.

    1. Oki, inte liggandes
    2. Går det inte att koppla internet utan trådlöst? :/
    3. Jag har scart kontakt och Bild-Höger-Vänster (gul vit röd) uttag.
    4. Okej ska testa
    5. Har man inte alltid tillgång till att tanka demos?
    6. Fps har jag datorn till
    7. Flashar man sin xbox likadant som med PSP? (Lägg in en patcher på hdd'n och köra?)
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Liten bump här dåda
    Om man kör utan internetkabel i Xboxen, finns det någon risk att bli Live bannad om man kör med flashad DVD?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    20
    Ja

    Boxen loggar även offline.
    När du senare ansluter dig så skickas infon och du kan bli bannad.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    1. Överhettningsproblem är vanligt - så försök hålla den sval på olika sätt och låt den inte stå på i onödan. Du får 3 års garanti när det gäller RLOD, så får du RLOD (som ofta orsakas av överhettning) är det bara att skicka in den. Viktigt att tänka på är också att absolut inte flytta konsolen under spelande - en del skivor går lätt sönder när deras "spinn-bana" förändras.

    2. Beror ju på hur du vill spela. Messenger Kit kanske behövs om du hade tänkt å skriva mycket meddelanden och även vara inne på MSN etc. Annars är det väl inget viktigt tillbehör som behövs direkt för att kunna spela. Som sagt, kan vara en trådlös adapter för Xbox Live, men jag hoppas på att du har möjligheten att ha en rak kabel till 360n istället.

    3. Fungerar utmärkt - enda problemet som kan uppstå är väl att du kan få svarta över- och underkanter i vissa spel.

    4. Xbox Live är oerhört trevligt. Skapar du ett konto på X360 får du chansen till att pröva på Xbox Live i en månad - du kan ju testa och se vad du tycker själv. 69:-/mån, alternativt runt 400:-/år.

    5. Allt förutom att spela online och få tillgång till olika nedladdningar (vissa är exklusiva till Gold Members och vissa demos får man tillgång till en vecka efter Gold Medelmmerna.

    6. Har inte testat, kontroll fungerar fint.

    7. Jag köper spel som är bra och fixar de mindre bra spelen som inte är värda sitt pris genom annat håll...
    Last edited by master_c3; 2008-01-04 at 19:08.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av micro Visa Inlägg
    Ja

    Boxen loggar även offline.
    När du senare ansluter dig så skickas infon och du kan bli bannad.
    Finns ingen definitiv info på detta vissa säger så men många säger att du kan ej loggas offline

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Vad innebär det att chippa?
    By SnowJim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 17:26
  3. Xbox 360 med eller utan spel
    By ieye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 00:34
  4. vad kan man göra med chipet på 360
    By johnny__B in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 23:10
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •