Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Rekomenderade SP spel för nybörjare :)

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19

Rekomenderade SP spel för nybörjare :)

Tjenna, har beställt en Xbox och jag har tänkt försöka köra den så lagligt som möjligt, D.V.S. inte ladda ner en massa i och med ban risker och såndant.
    Men då är det svårare att välja också... Så jag vill höra med allmänheten först

Vilka spel är värda att lägga pengar på?

Dessa har jag tittat på;
    Crysis - Kul till PC, har demot nere [Edit] Oops fick för mej denna fanns till Xbox med
    Skate - Såg skithäftgt ut på youtube
    Gears Of War - Har hört en massa om det. Tycker om köttiga spel
    Call of Duty 4
    GTA 4 (när det kommer såklart)
    Mass Effect
    Dead Rising
    Och en del andra eftersom listan verkar bli hur lång som helst när man tänker efter
    Last edited by Turbis; 2008-01-05 at 08:49.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Tjenna, har beställt en Xbox och jag har tänkt försöka köra den så lagligt som möjligt, D.V.S. inte ladda ner en massa i och med ban risker och såndant.
    Men då är det svårare att välja också... Så jag vill höra med allmänheten först

Vilka spel är värda att lägga pengar på?

Dessa har jag tittat på;
    Crysis - Kul till PC, har demot nere
    Skate - Såg skithäftgt ut på youtube
    Gears Of War - Har hört en massa om det. Tycker om köttiga spel
    Call of Duty 4
    GTA 4 (när det kommer såklart)
    Mass Effect
    Dead Rising

Och en del andra eftersom listan verkar bli hur lång som helst när man tänker efter
    Ska du spela "Live" så måste du ha Call of Duty 4 och Gears of war annars är Skate ett skönt och välgjort spel

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Ska du spela "Live" så måste du ha Call of Duty 4 och Gears of war annars är Skate ett skönt och välgjort spel
    OKej, men hur funkar det med Xbox live guld? Betalar man bara en månads avgift eller betalar man en månadsavgift per spel?
    Har ingen aning om hur sådant funkar

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    OKej, men hur funkar det med Xbox live guld? Betalar man bara en månads avgift eller betalar man en månadsavgift per spel?
    Har ingen aning om hur sådant funkar
    Du betalar en årsavgift för guld (vet inte om det går att dela upp på nåt sätt) inte per spel . Ska du köpa bilar,kartor och extra prylar till spelen så kostar det dock extra.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Skulle köra på Gears of War ... Har spelat det en del hos systers sonen ... Rätt fett och skönt ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Du betalar en årsavgift för guld (vet inte om det går att dela upp på nåt sätt) inte per spel . Ska du köpa bilar,kartor och extra prylar till spelen så kostar det dock extra.
    Okej, men sådana saker är väl inte dyra? Om man t.ex. skaffar halo 3 vad skulle en karta kosta?

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Halo 3 erbjuder trevlig singleplayer - främst om man kör med fler folk över Live eller Split Screen/LAN.

EDIT: Idag kan du endast köpa ett kartpaket till Halo 3, som består av tre kartor och kostar 800MS Points. Vilket motsvarar kanske 90:-. Du får hur som helst 2000MS Points för 226:-.
    Last edited by master_c3; 2008-01-03 at 02:10.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Okej, låter inte så farligt. Halo 3 har jag spelat ut hos en kompis vi körde splitscreen de va skitkul :P
    Någon som vet om man får en Demo skiva till Xboxen? Eller om det finns på Live att ladda hem?
    Xboxen ligger på posten nu och ja ska hämta den imorgon, men har inga spel ännu :O

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Ja du måste bara prova The orange box. Det äger stenhårt. Och Crysis finns bara till Windows x86 och x86_64. Sen är det skitsamma om man kör kopior. Kör du försiktigt med rätt CRC och rätt firmware så lär du bli bannad långt efter du har tjänat in pengarna genom att undvika köpa spel.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Ja du måste bara prova The orange box. Det äger stenhårt. Och Crysis finns bara till Windows x86 och x86_64. Sen är det skitsamma om man kör kopior. Kör du försiktigt med rätt CRC och rätt firmware så lär du bli bannad långt efter du har tjänat in pengarna genom att undvika köpa spel.
    Orangebox har jag till PC det räcker
    Ska hämta den så fort jag kommer hem, någon som vet hur man ser vilken DVD läsare man har i sin Xbox utan att öppna den?

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Turbis: Demos kan man ladda ned från Live. Fördel får du om du har Xbox Live Gold - då du får demos en vecka innan Silver medlemmarna.

Här ser du vilken DVD-läsare du har: http://microsoft.blognewschannel.com...-dvd-drive.jpg

Du kan dock inte se exakt vilken modell du har - du måste öppna konsolen om du vill veta vilken modell du har.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Satsa på en tillverkad 2007-11-XX eller senare så bör det vara hyffsat säkert att du får en Benq. Men inget är ju helt säkert. Du kan få en Hitachi 79 ändå.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Hämtad och testkörd nu PGR3 demot och Skate demot samt ett konstigt arkadspel som jag fick gratis är provat på den och jag är helnöjd

Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    Turbis: Demos kan man ladda ned från Live. Fördel får du om du har Xbox Live Gold - då du får demos en vecka innan Silver medlemmarna.

Här ser du vilken DVD-läsare du har: http://microsoft.blognewschannel.com...-dvd-drive.jpg

Du kan dock inte se exakt vilken modell du har - du måste öppna konsolen om du vill veta vilken modell du har.
    &
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Satsa på en tillverkad 2007-11-XX eller senare så bör det vara hyffsat säkert att du får en Benq. Men inget är ju helt säkert. Du kan få en Hitachi 79 ändå.
    Min ser precis ut som den första till vänster på bilden. Är det bra?

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Turbis: Ja, då slipper du iaf Hitachi 79 - som kräver både chip och flash om du skulle flasha någon gång i framtiden. Samsung fungerar genrellt ganska bra och låter helt okey (åtminstone mycket mindre än min Hitachi 47).

Hoppas det fungerar bra!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Turbis: Ja, då slipper du iaf Hitachi 79 - som kräver både chip och flash om du skulle flasha någon gång i framtiden. Samsung fungerar genrellt ganska bra och låter helt okey (åtminstone mycket mindre än min Hitachi 47).

Hoppas det fungerar bra!
    Okej :P Men i framtiden när jag bestämmer mig för att skicka in för 500(?) spänn flashning hur mycket skulle det kosta med frakt och grejjer?

Och en fråga till, var kan man köpa billiga nya/begagnade spel på nätet?
    Ända butikerna här i Karlshamn är en leksaksaffär med överpris på allt och en spelbutik som aldrig får grejjer på lager.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Turbis: Ska du flasha hos PSXCare är det bara att kolla med dem hur du skall göra och vad det kostar.

Kolla prisjakt/pricerunner.se om du vill jämföra priser på spel eller så köper du från utlandet, ex. VG+. Fungerar faktiskt väldigt bra med VG+, ingen tull, snabb leverans och billigt. Notera dock att du endast kan beställa regionsfria spel - finns här: http://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=446_470
    Last edited by master_c3; 2008-01-06 at 03:18.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Okej :P Jag gör det förmodligen så fort jag får råd till det Lever på studentbidrag så jag har inte turen att kunna slösa

Tack för förslaget, men jag är lite osäker med att beställa från utlandet efter att ha sett en grejj på Plus för ett par år sedan :P
    Har bestämt mig för att de första spelet jag köper blir Assassin's Creed

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Beställa från utlandet rockar, det mesta vi säljer är importerat och det mesta jag köper privat blir också från t.ex. usa. Senast var det sportluftfilter + tändstift/tändkablar/fördelardosa/rotor till jeepen, förskottsbetalade knappt 5000:- i dollar utan att tveka. Bara sportluftfiltersatsen går på c:a 6000:- i sverige, så jag fick i praktiken de övriga delarna gratis...och det var till en V8, inte direkt gratis att köpa stift osv till en sådan här hemma.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Beställa från utlandet rockar, det mesta vi säljer är importerat och det mesta jag köper privat blir också från t.ex. usa. Senast var det sportluftfilter + tändstift/tändkablar/fördelardosa/rotor till jeepen, förskottsbetalade knappt 5000:- i dollar utan att tveka. Bara sportluftfiltersatsen går på c:a 6000:- i sverige, så jag fick i praktiken de övriga delarna gratis...och det var till en V8, inte direkt gratis att köpa stift osv till en sådan här hemma.
    Jo visserligen så kostade assassins creed $58 och det är ju betydligt mindre än 580kr i här hemma :/

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mja, det slutar lätt på samma pris med frakt å tull å moms om du har otur, men med dollarn nere runt 6:- så lär man ju knappast förlora på det vad som än händer :-)

Worst case c:a 600:- om du har riktig otur, problemet med att importera bara ett spel är att man kan åka på en administrativ avgift om c:a 100:- utöver tull å moms vilket direkt äter upp hela vinsten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Jo, det är tullen och andra eventuella avgifter man helst vill slippa. Man slipper nog tull till 99% om man beställer från VG+ iaf. (Har aldrig stött på någon som drabbats av tull när det gäller VG+)

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jo, det är tullen och andra eventuella avgifter man helst vill slippa. Man slipper nog tull till 99% om man beställer från VG+ iaf. (Har aldrig stött på någon som drabbats av tull när det gäller VG+)
    Okej :P Har du själv testat beställa från VG?

392.00 SEK = 60.01 CAD för mass effect :P
    Last edited by Turbis; 2008-01-08 at 12:23.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Jadå, jag har beställt från VG+.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Oki :P Hursomhelst mitt första spel blev dead rising för 100 kronor begagnat Skitkul att kötta zombiesar med häcksax
    Ska få gears of war av brorsan imon *längtar*

Liknande diskussioner

1. guide för hur man bränner xbox 360 spel
    By Fripp33 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 13:59
  2. Swap trick för ps2 spel
    By dominion in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 19:27
  3. Vad spelar ni för spel till XBOX 360 ?
    By Redaktör in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 02:45
  4. Vad spelar ni för spel till Playstation2 ?
    By Redaktör in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 17:56
  5. Genre mappar för SPEL
    By PussyWagon in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 20:21

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner