Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: dvdläsaren sönder, skivan snurrar inte

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    69
    Respekt
    22

    dvdläsaren sönder, skivan snurrar inte

    Har ett wii som beter sig lite underligt. När man stoppar i ett spel(backup eller orginal) så hackar lasern 3ggr sen händer inget mer. skivan börjar aldrig snurra. Det ser ut som lasern försöker läsa på 3st olika ställen på skivan. Kan det vara lasern sådana finns ju att köpa.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har precis samma krångel med min Wii. Jag tycker att den började bete sig konstigt direkt efter att jag körde Guitar Hero (original) första gången, plötsligt vägrade den att starta vissa backupper och nu några dagar senare snurrar den inte ens originalspel.
    Den är chippad med Yaosm 1.7 och har aldrig krånglat förr.
    Jag har öppnat den och rengjort lasern fick därefter igång det första spelet jag testade men sen återgick den till att inte snurra skivorna. Vad säger ni, lasern som är slut eller något annat.
    Hittade detta inlägg nyss förresten http://psx-scene.com/forums/wii-gene...sc-errors.html

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej
    Har precis samma problem , trodde jag var ensam att min dvd slutat snurra efter guitar hero 3 . skruva isär wii't säkert 10 ggr häromdagen testat allt . men inget funkar.

    Så nån som kan ha nån ide skulle vara otroligt uppskattat helst nu när ja beställt ett nytt bara för ja trodde de va trasigt totalt.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Hade samma problem med en konsol som jag försökte chippa, det visade sig att det var chippet som slutat funka dock. Har fått ett nytt chip till den som jag ska försöka sätta i, se om det hjälper.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har testat de och tyvärr va de inte chippet de va nästan de första ja prova å löda bort. men fortfarande bara "hack-hack-hack" å inget snurr i spelaren.

Liknande diskussioner

  1. PSP bootar/startar inte?
    By marcel0 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 02:10
  2. Mitt Wii ejectar inte i stående läge!
    By bareba in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 21:25
  3. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  4. Vill inte boota med skivan..
    By bosle in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-01, 15:44
  5. Varför tar den inte CD skivan
    By mrosen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-02, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •