Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Xbox live - går inte

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question Xbox live - går inte

    Har försökt nu ett tag att få igång live, men det vill sig inte.
    Routern är för nuvarande på lagning och bör återkomma inom några veckor. Det jag undrar är följande: Hur får jag igång live med bara modemet?

    Har testat men går inte alls. Läste att man inte kan ha internetkabeln i samtidigt som man skulle köra live? Om jag nu drar ut internet kabeln och bara har "live-kabeln" i, hur tilldelas då en ip-adress? Hur tilldeles en ip-adress egentligen? Måste jag ställa in massa saker på datorn och på 360'n? Eller är det bara att sätta i kabeln och sedan köra?

    Sedan.. När jag nu får tillbaka routern.
    1. Kan någon sitta och surfa samtidigt som jag sitter och spelar på live?
    2. Vi har 2 datorer och en 360 som ska ha internet. Kommer det fungera att ha alla ihopkopplade? Såhär ser det ut då: (router-modem = kabel, router-2:a datorn = trådlöst, router-360 = kabel).

    Det som inte fungerade nu när jag skulle testa med att köra direkt till modemet var, enligt felsökningen på 360'n, att xboxet inte fick någon ip-adress.

    Skulle gärna uppskatta hjälp och kan självklart förklara om det är någon som inte förstår vad jag menar (troligtvis en del).

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Legend13 Visa Inlägg
    Har försökt nu ett tag att få igång live, men det vill sig inte.
    Routern är för nuvarande på lagning och bör återkomma inom några veckor. Det jag undrar är följande: Hur får jag igång live med bara modemet?

    Har testat men går inte alls. Läste att man inte kan ha internetkabeln i samtidigt som man skulle köra live? Om jag nu drar ut internet kabeln och bara har "live-kabeln" i, hur tilldelas då en ip-adress? Hur tilldeles en ip-adress egentligen? Måste jag ställa in massa saker på datorn och på 360'n? Eller är det bara att sätta i kabeln och sedan köra?

    Sedan.. När jag nu får tillbaka routern.
    1. Kan någon sitta och surfa samtidigt som jag sitter och spelar på live?
    2. Vi har 2 datorer och en 360 som ska ha internet. Kommer det fungera att ha alla ihopkopplade? Såhär ser det ut då: (router-modem = kabel, router-2:a datorn = trådlöst, router-360 = kabel).

    Det som inte fungerade nu när jag skulle testa med att köra direkt till modemet var, enligt felsökningen på 360'n, att xboxet inte fick någon ip-adress.

    Skulle gärna uppskatta hjälp och kan självklart förklara om det är någon som inte förstår vad jag menar (troligtvis en del).
    Jag vet inte vad jag ska säga om detta med IP och live utan router, jag tror du kan bara koppla in xboxen i utaget och den söker rätt, men jag rekomenderar en mer erfaren att svara på den frågan. men vad jag kan hjälpa dig med är fråga 1 och 2:
    1: jo man kan både surfa och spela på samma gång, en router delar upp till flera ip adresser så att var och en får en egen.
    2:jo du kan koppla ihop alltihop, bara så länge som det finns nätverksutag på router så det räcker eller om du har trådlöst på routern till t ex xbox 360:in, trådlöst är bra.

    hoppas jag har kunnat hjälpa lite.

Liknande diskussioner

  1. Bannad IfrÅn Xbox Live
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 14:34
  2. xbox live äter upp min tid
    By user491 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 14:24
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 10:37
  4. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •