Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Chippat wii, inget funkar?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Chippat wii, inget funkar?

    Hallå!

    Tänkte kolla om nån har svar på mina problem.

    Chippade mitt wii hos psxcare idag (3 januari). Med wiikey.

    Var och hämtade det och tog hem det för att testa ett par brända spel, vilket inte funkade.

    Så jag tänkte att förmodligen är det firmware på chippet som måste uppdateras så jag brände ner 1.9g, den vägrade boota så jag brände ner 1.9b den vägrade boota oxå, bränner på verbatim dvd-r skivor.

    Eftersom det ej funka byte jag skivor till maxell dvd+r och brände en config disc till wii (1.1) funkade utmärkt. Den funkade, dock så funkar det inte att boota några firmwares och inga spel alls. Sen testade jag config discen igen nu funkar inte den heller.

    Bytte även dvd-brännare det hjälpe inte heller, så ca 10 bortslösade dvd skivor senare och två testade dvd-brännare så funkar det inte fortfarande, riktigt frustrerande detta.

    Förövrigt har jag bränt i låga hastigheter som rekomenderas.

    Grymt Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Finns ju möjlighet att det har blivit brott i lödningarna. kan ju alltid gå förbi med den på psxcare igen för att låta dom titta på det...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då skulle knappast configdiscen starta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xxxwarrior Visa Inlägg
    Hallå!

    Tänkte kolla om nån har svar på mina problem.

    Chippade mitt wii hos psxcare idag (3 januari). Med wiikey.

    Var och hämtade det och tog hem det för att testa ett par brända spel, vilket inte funkade.

    Så jag tänkte att förmodligen är det firmware på chippet som måste uppdateras så jag brände ner 1.9g, den vägrade boota så jag brände ner 1.9b den vägrade boota oxå, bränner på verbatim dvd-r skivor.

    Eftersom det ej funka byte jag skivor till maxell dvd+r och brände en config disc till wii (1.1) funkade utmärkt. Den funkade, dock så funkar det inte att boota några firmwares och inga spel alls. Sen testade jag config discen igen nu funkar inte den heller.

    Bytte även dvd-brännare det hjälpe inte heller, så ca 10 bortslösade dvd skivor senare och två testade dvd-brännare så funkar det inte fortfarande, riktigt frustrerande detta.

    Förövrigt har jag bränt i låga hastigheter som rekomenderas.

    Grymt Tacksam för svar!
    Har du enbart bränt configdiscen på en maxellskiva eller har du även testat spel på maxellskivor?

    Funkar original? Funkar inte dom heller så är väl kanske läsaren kass..

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag hade gått ner till psxcare igen och bett dem testa med samma skiva de förmodligen har testat med efter chippningen. Fungerar den så fungerar ju chippningen, annars får de kolla lödningar m.m. oavsett om configdisken råkade starta en gång eller två. Det kan ju vara så att det är ett brott i lödningen som av en tillfällighet fick kontakt just vid testen.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Såja, nu började det fungera av nån anledning trots samma skivor osv :S

    Aja tack för svaren iaf, vänligt

    Admin/Mod kan låsa tråd.

Liknande diskussioner

  1. Kruxigt med Wii?
    By CorelBlue in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 12:49
  2. Har jag pajat mitt wii?
    By HerrNypon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 23:21
  3. Varför funkar inget spel??????
    By Joukko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 00:05
  4. Varför funkar inget spel???
    By Joukko in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 09:42
  5. Vad är felet ? Inget funkar!
    By joellindgren in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2000-12-27, 00:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •