Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Wii dvdläsare låter högt?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18

    Wii dvdläsare låter högt?

    Min wii med wiikey har nyligen börjat låta precis som man hör skivorna snurra såfort den läser. Först trodde jag det bara va ett spel jag körde, men nu har jag stoppat i flera spel och det låter lika på alla, håller den på pajjar??

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    låter som en illa låtande fläkt som börjar varva såfort man stoppar i en skiva och det håller i sig så länge man har skivan i. Maskinen är inte mer än ett par månader gammal.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    sett fler posts med wii problem i samband med guitar hero 3.
    Och jag köpte det spelet för någon vecka sen och har kört det en hel del, Ideér??

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Bump, någon som vet vad det kan bero på?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    ingen som känner igen detta?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    tja matias jag har samma problem men jag vet inte häller vad jag ska görs det skulle vara as bra om någon kunde hjälpa till och när jag ska spela gamecube spel så står det ibland error... och jag måste starta om mitt wii as konstigt.

    Jag har fixat felet på något vis, jag ändrade hastigheten på DVD läsaren till 3x från 6x men då läste den bara ett spel SSBB och inte cinfig disc 1.3 man ändrar tillbaka med men jag lirade lite SSBB typ i 1 timme och tästade seden (behövde lugna ner mig lite vart lite stressade eftersom jag trodde jag hade pajjat mitt Wii) med config disc 1.3 igen och det fungerade att ställa tillbaka hastigheten och den läser alla mina brända spel och det låter inte lika mycket längre men ljudet finns kvar men man hör det bara om man sätter örat vid DVD läsaren men det är absolut inte högt över huvudtaget.

    PS. Har Wiikey DS.
    Last edited by erikperik; 2008-03-25 at 20:44.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det är lite svårt att svara på när du bara säger att den plötsligt låter högre. att det skulle bero på fläkten tror jag i alla fall inte, dom får ett ganska karaktäristiskt ljud ett par veckor innan dom går sönder helt. du kan ju testa att göra som erik gjorde, men jag rekar inte att lämna DVDn inställd på 3x (om du har wiikey, vet inte om det går med andra chip) någon längre stund eftersom 6x är default i alla lägen, åtminstone på wii-spel.

Liknande diskussioner

  1. DVD läsaren låter högt när den läser.
    By XPerion in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 13:26
  2. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  4. Wii Nätdel Låter i standby läge
    By scorpio2020 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 18:56
  5. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •