Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Försöker nintendo spåra serienummer/ägare?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Försöker nintendo spåra serienummer/ägare?

Såg på Nintendos hemsida under menyn Information/reparationer att man kan få skickat nya sortens handledsrem och silikonhölje till remoten gratis, men endast om man uppger serienummer. Av vilken anledning skulle de behöva serienummer för att skicka ut dessa, förutom för att försöka koppla ihop serienummer/ägare med adress, om det inte är för att försöka spåra vem som äger en chippad wii genom macadress/serienummer.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    20
    Vad röker du för något?
    Varför du behöver uppge serienummer är ju naturligtvis för att dom ska kunna verfiera att du verkligen har ett wii.
    Annars skulle ju vem som helst kunna beställa dom....

Alltså jag förstår inte varför folk oroar sig så för att ha chippat konsolen. Spelar väl ingen roll. Skulle kunna ringa nintendo nu och uppge mitt namn och att jag chippat. skulle inte hända ett skit..

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Jag röker ingenting, inte ens vanlig tobak =)

Jag ser ingen anledning att folk utan wii skulle beställa dem, vad skulle de ha för nytta av handledsremsan/höljet utan kontrollerna? Dessutom kan vem som helst beställa dem, bara de vet ett serienummer på ett wii.

Anledningen att oroa sig för att ge ut att man har chippat kan vara garantin som försvinner, att de kan banna användare och konsoll lättare om du själv uppger skriftligt vilket serienummer som du personligen äger eftersom det inte finns registrerat någon annan stans.

För ett år sedan var ingen oroad av att microsoft kunde se om 360 var chippad....det var helt omöjligt hette det...dessutom olagligt att använda information mot användaren som de hade läst ur maskinen utan användarens medgivande....nu ser vi hur omöjligt det var... det skapas nya versioner hela tiden av bios som är "säkrare" men M$ spårar det ändå och bannar stenhårt... samma kan ju hända med Wii, eller hur?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    oroa dig inte så mycket,,

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    20
    För att reda ut det här lite.

Hur ska nintendo veta att det wii:et jag har är chippat när jag bara skickar mitt serienummer och namn?

En newsflash är att din garanti redan är borta så fort du öppnar ditt wii. Läskigt va.. ingen garanti.. buhu..

Sen så får dom gärna banna mig från deras online tjänst som är ett skämt hittlis. Förutom på guitarr hero 3 som är hyffsad.

Sen skulle dom bara vara dumma om dom bannade mig då jag köper ett par VC spel i månnanden.

Så jag oroar mig inte det minsta. För skulle det hända något medd wiiet så kan jag fixa det själv och skulle dom banna mig från online tjänsten så visst deras förlust. då laddar jag bara ner dom gamla spelen jag vill ha och spelar dom på min xbox med emu istället.

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    Men de kan inte banna dig.. hur fan ska de veta att du har ett chippat wii med hjälp av ditt nummer?

Psxcare har ju inte skrivit av det och mailat in det till Nintendo...
    Du sitter ju inte klister på någon svart lista...

Om jag satt på en svart lista hoss Nintendo.. skulle jag anse det som ballt..

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av RalleB Visa Inlägg
    För att reda ut det här lite.

Hur ska nintendo veta att det wii:et jag har är chippat när jag bara skickar mitt serienummer och namn?

En newsflash är att din garanti redan är borta så fort du öppnar ditt wii. Läskigt va.. ingen garanti.. buhu..

Sen så får dom gärna banna mig från deras online tjänst som är ett skämt hittlis. Förutom på guitarr hero 3 som är hyffsad.

Sen skulle dom bara vara dumma om dom bannade mig då jag köper ett par VC spel i månnanden.

Så jag oroar mig inte det minsta. För skulle det hända något medd wiiet så kan jag fixa det själv och skulle dom banna mig från online tjänsten så visst deras förlust. då laddar jag bara ner dom gamla spelen jag vill ha och spelar dom på min xbox med emu istället.

!! Som vanligt...inget som tillför tråden nåt, endast egna små funderingar och analyser varför jag vill ha garanti, onlinetjänst m.m. Helt ointressant i denna frågan. Jag ska ändå svara på dina inlägg:

hmmm, tror du alla som har blivit bannade på 360 har kontaktat M$ om att de chippat??? de spårar givetvis macadress/serienummer + att du i detta fallet uppger namn och adress som är kopplat till serienumret så att de dessutom kan spärra dig som person ifall de vill.

Garantin är inte borta om det inte syns utanpå att jag varit inne i den. Jag köpte min på onoff och det är allmänt känt att de säljer returnerade varor direkt till kund igen, så det behöver inte vara jag som har pelat i maskinen.

OK att du skiter i banningen, men det är inte det tråden handlar om.

mmm...tror också att det är dina 100:-/månaden som bär hela nintendo. M$ har samma inställning, eller???..nej just det, de bannade ändå!!! De skiter i dina småpengar.

Att du inte spelar de på xbox direkt istället så behöver du inte ansvara för nintendos överlevnad med dina VC-spel.

Liknande diskussioner

1. Nintendo wii med D2CKEY
    By soda32 in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 11:58
  2. Nintendo + Flickvänn + Frågor
    By idge2 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 21:19
  3. Kommer Nintendo göra en update som dödar chippet?
    By Dousch in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 14:17
  4. Nintendo spel?
    By ProXen in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 18:21
  5. Köpa Nintendo DS - Vad behövs?
    By lintax in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 14:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner