Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 60

Diskussion: D2CKey eller Argon

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Talking D2CKey eller Argon

    Hejsan. jag är hellt noob på chipade wii har läst lite men fattar inte så mycket.
    jag har tänkt att köpa ett wii med ovanstående chip monterat och klart.

    Men jag har lite funderingar om jag ska vänta på Aragon vilket verkar vara det bästa.
    så jag undrar om ni vet ca när ni kommer få in Aragon? och om det finns någon stor risk med att köra brännda spel?
    Tänkte pådet där med updatering?
    Om man kan köra vanliga updateringer över internet utan att problem?
    och en sista för till fället ;P vilka spel bam man spela? alla backuper? alla pal osv?

    Mycket tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Argon är på väg till oss i ett paket som anländer efter helgen.

    Chippet är uppdateringsbart, i övrigt fungerar det som d2ckey.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nån som fattar nånting av Argons alternativa diagram?
    http://www.infectus.biz/diagrams/ARGONALTERNATIVE.JPG
    Bokstäverna stämmer ju inte överens med diagramet nedan?
    Samt att dom pekar på en 5v punkt när det egentligen ska vara 3v?


    "Vanliga" diagramet:
    http://www.infectus.biz/diagrams/argon.JPG
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Argon är på väg till oss i ett paket som anländer efter helgen.

    Chippet är uppdateringsbart, i övrigt fungerar det som d2ckey.
    Hansi, du får höra av ang. hur bra argon är jämfört med d2ckey. Stabilitet och kompatibelt osv osv

    För just nu sitter jag bara och väntar på information ang. den första argon-installationen innan jag trycker på beställknappen Argon eller d2ckey
    Last edited by Lillejan; 2008-01-05 at 00:02.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Hansi, du får höra av ang. hur bra argon är jämfört med d2ckey. Stabilitet och kompatibelt osv osv

    För just nu sitter jag bara och väntar på information ang. den första argon-installationen innan jag trycker på beställknappen Argon eller d2ckey

    samma här....

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag är också i valet å kvalet mellan de båda d2c chippen. Ena dagen läser man på nått forum att Argon ska vara bäst, nästa dag är det d2ckey som gäller.

    Känns omöjligt att veta vad som är bäst...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja, som det är här på PSXCare, att båda chipen kostar lika "mycket" att få installerade så skulle då jag helt klart välja D2CKey. Detta pga att om man ska uppdatera så går D2CKey att uppdatera via skiva, medans Argon måste kopplas till en programmerare.

    Sen tror jag inte att man kommer behöva uppdatera nån av dom chippen på väldigt länge....

    Men om man ska montera själv så är det ju helt klart Argon som gäller. Argon går ju att installera helt genom att löda på via, medans D2CKey måste lödas på minst 4st IC-ben, resten går iofs att löda på pads/via.

    Och eftersom jag har för vana att chippa mina maskiner själv så skulle jag då välja Argon, om jag nu haft ett Wii....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Om jag är rätt underrättad så är det enda sättet att uppdatera D2CKey att ta ut chippet ur Wii:n. Så det är nog snarare tvärt om; att Argon är lättare att programmera om.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jaså? Som jag fattade det hela så skulle den kunna uppdateras med skiva...
    Jamen då är ju Argon helt klart bättre, eftersom att man inte behöver öppna Wii'n för att uppdatera... Det följer väl med en flatkabel till JTAG porten som man drar ut genom nån skarv i skalet, om jag inte minns fel?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Då låter det som det får bli en Argon då :P

    Btw är det lätt att använda den här jtag kabeln, dvs hur kopplar man den till datorn för att uppdatera?

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Man köper en Injectus som man kopplar mellan flatkabeln och datorn via usb.
    Antar att dom också kommer att göra nåt program som man använder för att flasha chippet med.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Här kan man läsa mer om Argon.

    http://www.infectus.biz/forum/index.php?board=1.0
    http://www.infectus.biz/forum/index.php?board=3.0

    Observera att Infectus och Argon är olika produkter.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det komiska är att Infectus är billigare än Argon även fast infectus har fler funktioner än Argon och ändå kan användas precis som Argon. Dessutom behöver man inte köpa en programmerare till Infectus då det görs direkt via usb. Den enda nackdelen är väl då att Infectus är större till storleken än Argon.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Det komiska är att Infectus är billigare än Argon även fast infectus har fler funktioner än Argon och ändå kan användas precis som Argon. Dessutom behöver man inte köpa en programmerare till Infectus då det görs direkt via usb. Den enda nackdelen är väl då att Infectus är större till storleken än Argon.
    ok.... Kan man köpa Infectus igenom PSX?

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jodå det kan man: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=644&xSec=86.

    Jag gjorde två stycken D2C konsoler med Argon idag och jag har absolut ingenting negativt att säga. Funkade hur bra som helst. Installationen var inte just nå krångligare än en Ps2. (Jag använde dom alternativa punkterna på baksidan) Det enda är väl att det inte direkt finns nåt snyggt sätt att gömma undan flatkabeln. Nu ledde jag ut den vid "LEH-xxxx" klisterlappen, upp på ovansidan, plattade till rullen och tejpade fast den. Stör väl inte så mkt, men den syns ju. Ett alternativ kanske skulle kunna vara att ha den innanför luckorna till GC-portarna....

    Sen såg jag på chippet att det även hade "P,O,N,M,Q,T,U,V,R,SX, mm"-punkter. Undrar om Infectus teamet planerar ett PS2 firmware även till Argon?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jodå det kan man: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=644&xSec=86.

    Jag gjorde två stycken D2C konsoler med Argon idag och jag har absolut ingenting negativt att säga. Funkade hur bra som helst. Installationen var inte just nå krångligare än en Ps2. (Jag använde dom alternativa punkterna på baksidan) Det enda är väl att det inte direkt finns nåt snyggt sätt att gömma undan flatkabeln. Nu ledde jag ut den vid "LEH-xxxx" klisterlappen, upp på ovansidan, plattade till rullen och tejpade fast den. Stör väl inte så mkt, men den syns ju. Ett alternativ kanske skulle kunna vara att ha den innanför luckorna till GC-portarna....

    Sen såg jag på chippet att det även hade "P,O,N,M,Q,T,U,V,R,SX, mm"-punkter. Undrar om Infectus teamet planerar ett PS2 firmware även till Argon?
    Har läst en hel del om buggar med Argon att visa FMV/cutscenes. Vilket resulterar i att bilden fryser. Prova SMG och spela de första minuterna tills du kommer till slottet där en FMV sätts igång (Inte provat själv, bara läst om det). Vad jag har förstått så skall LEH155x-versioner och uppåt fungerar bra, men äldre d2c wiis kan ha detta problem.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag tycker det låter skumt att äldre D2C maskiner skulle ha ett problem som inte nyare har. Äldre eller nyare, är det D2C chipset så är det väl ändå exakt likadana chipsets? Annars borde dom väl döpa om kretsen, som dom gjort förut; DMS, D2A, D2B, D2C...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jag tycker det låter skumt att äldre D2C maskiner skulle ha ett problem som inte nyare har. Äldre eller nyare, är det D2C chipset så är det väl ändå exakt likadana chipsets? Annars borde dom väl döpa om kretsen, som dom gjort förut; DMS, D2A, D2B, D2C...
    Ingen aning du, det verkar som att det är LEH-146 osv. som har problemet medan LEH-155 osv. fungerar bra. Troligtvis är det någonting som skiljer dem åt.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Har också läst en hel del om frysningsproblem folk har med sina moddade Wii. Flera av dem har påpekat att det är äldre D2C-maskiner som har problemen.
    Vore trevligt med lite feedback vilka serialnummer folk har på sin Argon-moddade Wiis här. Om man kan se någon gemensam nämnare. Och om man har problem med t.ex. den initiala videoscenen i SMG.
    Last edited by Fruktmoasen; 2008-01-11 at 23:39.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur som helst, vi filmade en argoninstallation idag, varsågoda:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=735

    http://thepiratebay.org/tor/3972875/...com_(25_minute
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Intressant video

    Ännu ett bra test vore FMV i SMG. Eftersom en del personer har rapporterat problem med det.

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Roligt när han tappade skivan på golvet:
    Ooops, äh den funkar nog fortfarande, låt mig damma av den mot tröjjan...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Lämnade in mitt wii för chippning med ARGON nu i veckan hos psxcare. Kan nu bekräfta problemen med frysning av spel. Men detta verkar inte vara releaterat till serienumren på konsolen eftersom min är LEH156 -serien.

    Frysningen har skett både på SMG och RE4 och sker i FMV-sekvenser men på lite random ställen. Detta har nu uppmärksammats av skaparna och det verkar vara kodrelaterade problem.

    http://www.infectus.biz/forum/index.php?topic=510.60
    här står det ska släppas en fix inom en vecka men då måste man ha en programmer för att köra uppdateringen.

    som det är nuvarande är det inte acceptabelt då det i princip inte går att spela. NTSC och JAP spel ska heller inte fungera speciellt bra.

    hoppas att man kan komma förbi PSXCARE och få sitt chip uppdaterat?

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, du behöver inte köpa en programmerare om du inte vill, alla wii vi modiferat med Argon som har problem med FMV kommer vi uppdatera utan kostnad i butiken när uppdateringen och programmeraren anlänt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Roligt när han tappade skivan på golvet:
    Ooops, äh den funkar nog fortfarande, låt mig damma av den mot tröjjan...
    Helt normal hantering av en skiva, det är därför man låser in sina dyra originalskivor och använder skivor om inte ens kostar 10 spänn för dagligt bruk...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, jag menar det Lite värre om det varit ett originalt Halo3. (Jo jag vet, fel konsol, men ni fattar...)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo förresten, ingen som har nån hum om när programmeraren ser ut att komma?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mr pucka Visa Inlägg
    Lämnade in mitt wii för chippning med ARGON nu i veckan hos psxcare. Kan nu bekräfta problemen med frysning av spel. Men detta verkar inte vara releaterat till serienumren på konsolen eftersom min är LEH156 -serien.

    Frysningen har skett både på SMG och RE4 och sker i FMV-sekvenser men på lite random ställen. Detta har nu uppmärksammats av skaparna och det verkar vara kodrelaterade problem.

    http://www.infectus.biz/forum/index.php?topic=510.60
    här står det ska släppas en fix inom en vecka men då måste man ha en programmer för att köra uppdateringen.

    som det är nuvarande är det inte acceptabelt då det i princip inte går att spela. NTSC och JAP spel ska heller inte fungera speciellt bra.

    hoppas att man kan komma förbi PSXCARE och få sitt chip uppdaterat?
    När du fått den uppdaterad av psxcare. Ta och skriv några rader här om den är stabilare.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mr pucka Visa Inlägg
    Lämnade in mitt wii för chippning med ARGON nu i veckan hos psxcare. Kan nu bekräfta problemen med frysning av spel. Men detta verkar inte vara releaterat till serienumren på konsolen eftersom min är LEH156 -serien.

    Frysningen har skett både på SMG och RE4 och sker i FMV-sekvenser men på lite random ställen. Detta har nu uppmärksammats av skaparna och det verkar vara kodrelaterade problem.

    http://www.infectus.biz/forum/index.php?topic=510.60
    här står det ska släppas en fix inom en vecka men då måste man ha en programmer för att köra uppdateringen.

    som det är nuvarande är det inte acceptabelt då det i princip inte går att spela. NTSC och JAP spel ska heller inte fungera speciellt bra.

    hoppas att man kan komma förbi PSXCARE och få sitt chip uppdaterat?

    Saxat från psx-scene.com forum


    ***Argon SMG freeze fix
    I think I found out what the problem is doing another Argon install today.
    With his install the full cutscene loads without crashing. I noticed that with the ones it did crash there was a message prior to loading the game that it could be played at 60Hz.
    This new one didn't display that message so it allready was in 60 Hz mode.
    So I set the other wii to 60 Hz mode and guess what. The cutscene loads also without problem.
    I dunno if it solves other games but it does with at least the first cutscene of SMG.
    So it is a bug in the code that cutscenes can crash in 50 Hz but for now there is a workaround.***



    Prova om det fungerar i väntan på ny update.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  3. Unikt brännproblem, eller?
    By granen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 02:27
  4. 3.40 OE-A Eller Psp Slim????
    By Itchi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 11:33
  5. samsung eller hitachi paket?
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 00:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •