Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 60 av 60

Diskussion: D2CKey eller Argon

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    har testat olika hertz, samt widescreen och vanlig 4:3. verkar inte vara relaterat till det. min stannar vid helt olika ställen. ibland kan man spela 2 timmar utan något händer, men seda pöstligt fryser den. tror mer på att det är bugg i koden och förhoppningsvis funkar den nya uppdateringen som de på infectus säger : <

    är jag den enda med detta problem?

    Edit:

    "Dear customers,

    after some FREEZE problems reported with ARGON we did new tests and this is the results:

    A NOT GOOD INSTALLATION can give problems of FREEZING like WIIKTUS 1.0, we changed some power values on the data output of the modchip and now the new ARGON 1.2 code work perfectly even if installation is not so GOOD like our DEMO picuture posted on this forum and in the news area."

    taget från infectus hemsida, där en av skaparna postat inlägget.
    "A NOT GOOD INSTALLATION", betyder detta att problemet bara uppstår om chippet är slarvigt installerat?
    Last edited by mr pucka; 2008-01-13 at 04:10.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mr pucka Visa Inlägg
    har testat olika hertz, samt widescreen och vanlig 4:3. verkar inte vara relaterat till det. min stannar vid helt olika ställen. ibland kan man spela 2 timmar utan något händer, men seda pöstligt fryser den. tror mer på att det är bugg i koden och förhoppningsvis funkar den nya uppdateringen som de på infectus säger : <

    är jag den enda med detta problem?

    Edit:

    "Dear customers,

    after some FREEZE problems reported with ARGON we did new tests and this is the results:

    A NOT GOOD INSTALLATION can give problems of FREEZING like WIIKTUS 1.0, we changed some power values on the data output of the modchip and now the new ARGON 1.2 code work perfectly even if installation is not so GOOD like our DEMO picuture posted on this forum and in the news area."

    taget från infectus hemsida, där en av skaparna postat inlägget.
    "A NOT GOOD INSTALLATION", betyder detta att problemet bara uppstår om chippet är slarvigt installerat?
    Knappast när det handlar om en stor skara som upplever samma problem. Dessutom infinner dessa problem hos proffesionella moddare över hela världen.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Vilken är bäst då?

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av insu Visa Inlägg
    Vilken är bäst då?
    Har inget wii själv (ännu) men D2Ckey känns som det stabilaste chippet just nu med enda nackdelen som ej uppgraderingsbart eller ej bekräftat av teamet bakom det. Det skrivs dock på forum att det finns lödpunkter för kabel som man skulle kunna uppgradera firmwaret med.

    Argon är nytt chip med en del buggar men uppgraderingsbart och förhoppningsvis kommer det fix till buggarna inom en snar framtiden.

    Jag står fortfarande i kvalet vad jag ska ta. Jag känner en arbetskollega som har d2ckey och enligt honom fungerar allt perfekt med det chippet.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Jag står fortfarande i kvalet vad jag ska ta.
    Är samma sak här, känns ju trist att d2c inte går att uppdatera..

    Är det många som har hunnit testa aragon chippet?

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    jag väntar också på ett stabilare argon o hoppas på att de fixar de snart anars riskerar de att tappa mycke kunder. de är ju bara att få de pal spel till pal wii att funka i första hand o fixa gc så de funkar med sen får ntcs stödet komma när de löst de men nu funkar ju inget typ så de käns som de släptes ett par månader för tidigt

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nu har jag bestämt mig för att vänta och se vad d2pro chippet kommer att prestera. Enligt rykten kommer det att vara uppdateringsbart iaf.

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av iPosth Visa Inlägg
    Nu har jag bestämt mig för att vänta och se vad d2pro chippet kommer att prestera. Enligt rykten kommer det att vara uppdateringsbart iaf.
    Det spekuleras att D2CPRO är en klon av d2ckey. Wiikey klonerna har förmågan att sluta fungera utan vidare. Men det kanske är annorlunda nu, vem vet.


    EDIT: D2CPRO är klon av D2CKey, dock har du rätt ang. d2pro, vilket är ett nytt chip på 15-wire och uppgraderingsbart.
    Last edited by Lillejan; 2008-01-17 at 20:19.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har min wii chippad med argon.

    Håller med om att vissa spel är ospelbara. Den låser sig kontinuerligt vid cut-scenes.

    Zelda - Innehåller mkt cut-scenes, har nu lagt ner att försöka spela det eftersom det låser sig för mkt.

    Super Mario - Låser sig främst i början vid de långa film-sekvenserna med bowser. Tar man sig förbi dessa långa sekvenser (man kanske måste försöka 2-4 ggr) så är det väldigt spelbart senare, tror inte det låst sig något efter det (men spara asap efter sekvenserna!)

    Andra random spel har låst sig här och där vid sekvenser eller loading-screens.

    Hoppas att uppdateringen löser problemen .. känns trist å behöva kämpa för att kunna lira vissa spel.

    Har inte kunnat testa ändra Hz mode, hur gör man det? (har en ntsc/usa maskin)

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Update

    Argon uppdatering 1.2 har släppts, som ska fixa freeze problemen! och 1.3 är påväg...

    Har någon testat, och märkt någon skillnad?

    http://www.infectus.biz/downloads.php
    Last edited by bananakillah; 2008-01-17 at 13:27.

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi väntar fortfarande på programmeringsadaptern...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du har inte fått nått preliminärt datum på den?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  13. #43
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej..

    Hur ser det ut för oss som bara köpt chippet av er och monterat det själva, får vi pröjsa för uppdateringen av Argon chippet?

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Programmeringsadaptern borde komma efter helgen.

    Bäst är ju att köpa en egen programmeringsadapter om man har ett argonchip, uppdateringar lär ju komma lite då och då.

    Vi kommer uppdatera de installationer vi gjort fram tills nu, dvs de som har "buggig firmare från fabrik", utan kostnad. Det inkluderar både wii som vi chippat åt kund och de wii som vi sålt färdigchippade.

    Hur vi gör för övriga kunder har vi inte bestämt något om, vi vill se hur lång tid det tar att uppdatera först. Eventuellt ställer vi upp en pc samt en uppsättning kablage till wii så att vem som helst kan få komma in och uppgradera Argon själv.

    Jag kommer även göra som vi gjorde med en wii-mejsel, en lista där man skickar runt en adapter till nästa i listan när man är klar med den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    En fundering.. Skulle inte PSXcare kunna programmera Argon-chippen till 1.3 med ett infectus-chip? Jag ser att ni har sådana i ert sortiment och de ska man ju också kunna använda för detta. (Injectus eller Infectus ska funka).

  16. #46
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Och vad jag har förstått så måste man lödda dit 4 extra trådar för att få stöd för andra-region-spel. Något man kan få gjort hos er?

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har haft slut på Infectus i väntan på leverans av Infectus 2.0

    Men idag får jag hem en injectus (fick en igår men den var paj) och ett infectus 2.0

    Vi kan fixa de 4 extra trådarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK nu har jag en fungerande injectus, så snart har jag koll på uppdatering av argon...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu uppdaterar jag en wii med argon monterat med de 4 extra kablarna så skall vi testa lite importer m.m.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #50
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu uppdaterar jag en wii med argon monterat med de 4 extra kablarna så skall vi testa lite importer m.m.
    trevligt

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Importspel fungerar OK :-)

    Ingen överraskning, det har ju andra rapporterat redan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #52
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Importspel fungerar OK :-)

    Ingen överraskning, det har ju andra rapporterat redan.
    Härligt! Då kanske man skulle komma förbi med sin wii och få den tillfixad? För det är väl inget större ingrepp som krävs?

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Välkommen in. MEN jag har bara en injectus och den är lånad från en betatestare så tills min riktiga leverans kommer så är det inte 100% säkert att vi har programmeraren tillgänglig varje dag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #54
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ah, I see. När förväntas den "riktiga" leveransen komma?

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    vilken dag som helst...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Några nyheter om proggar-leveransen? Verkar som att inte en enda försäljare i hela sverige har nån att sälja....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom skickades tidigare i veckan, så dom kommer nog in om ett par dagar...eller senare idag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #58
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Dom skickades tidigare i veckan, så dom kommer nog in om ett par dagar...eller senare idag :-)
    Vet du hur många som är på väg? Ett fåtal, eller ett större antal?

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Minst 100st i det paketet som är på väg, minst 250 till i paketet som skickas efter det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #60
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    jag vill ha en men de är la många som vill ha programerare eller så de tar la slut sama sek som de kommer in gisar jag. men de kommer la många inom kort eller efter 250 lev

    jag köper en wii med argon så fort jag ser att de får nån åning på gc spelen o en programerare går att få samtidigt orka bestela en senare
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  3. Unikt brännproblem, eller?
    By granen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 02:27
  4. 3.40 OE-A Eller Psp Slim????
    By Itchi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 11:33
  5. samsung eller hitachi paket?
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 00:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •