Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Vilken hårddisk ska man ha?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20

    Question Vilken hårddisk ska man ha?

    Har nu i slutet av feb tänkt köpa en 360 arcade, då dessa enligt vad jag läst ska vara lättflashade och tystare än "äldre" 360. Hade då tänkt flasha driven med iXtreme samt köpa en 120GB hårddisk till. Frågan är då, vilka hårddiskar fungerar i boxen? Måste man ha nån speciell modell/märke?

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Varför 120 GB? Jag använder knappt det som jag just nu.... 40 GB
    Åter till frågan, JA alla hårddiskar passar till alla boxar.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Tjae, vill aldrig någonsin behöva ta bort något från disken
    Det är SATA-koppling man ska ha på disken med antar jag? Iom. att DVD-driven har det?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Såhär är det va, du måste köpa en "360-hårddisk" även fast det egentligen bara är en 2.5" Sata hårddisk med några configfiler på de första sektorerna....
    Du kan liksom inte köpa en vanlig 2.5" Sata hårddisk och sätta i...

    Eller ja, okej, "TheSpe******t" har gjort ett program som kan omvandla en specifik modell utav WesternDigitals 2.5" till just en 360-hårddisk. Kommer dock inte ihåg vilken det var.

    Men det enklaste och ända rätta är egentligen att köpa en 360-hårddisk som är avsedd för att sitta i just en 360...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hmm om du nu vill spara pengar så ska du köpa en Western Digital SATA BEVS-LAT - ingen annan...

    Kostar ca 625-650 spänn så du sparar då 800-900 spänn :P

    Läs mer på:
    http://www.nforcershq.com/article7813.html

    Sök på Western Digital Scorpio WD1200BEVS 8MB 120GB - så heter produkten

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av feist Visa Inlägg
    Hmm om du nu vill spara pengar så ska du köpa en Western Digital SATA BEVS-LAT - ingen annan...

    Kostar ca 625-650 spänn så du sparar då 800-900 spänn :P

    Läs mer på:
    http://www.nforcershq.com/article7813.html

    Sök på Western Digital Scorpio WD1200BEVS 8MB 120GB - så heter produkten
    Tack för era svar!
    Om jag inte har en riktig 20gb xbox-disk innan, hur gör jag då om jag behöver filerna från den? Någon här som kan ladda upp "sina" filer, så fungerar det? Vill inte behöva köpa en 20gb disk först bara för några filers skull

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det du behöver är signaturfilen (hddss.bin). Leta lite på nätet. Den finns lite överallt.
    Mer info om att stoppa i en egen Western Digital-disk finns i FAQ'n
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det du behöver är signaturfilen (hddss.bin). Leta lite på nätet. Den finns lite överallt.
    Mer info om att stoppa i en egen Western Digital-disk finns i FAQ'n
    Följdfråga då, läste på ett forum att hddss.bin på varje hårddisk är "unik" och om många hårddiskar sitter med samma fil så kan man bli bannad från live.. stämmer detta eller är det rent nonsens?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vet inte om det stämmer eller om det är nonsens. Finns ju alltid risker när man trixar för att blåsa MicroSoft på intäkter ;-)

    Men du kan ju alltid fixa en egen hddss.bin om du har nån kompis som har en HD till sin 360 (då är ni ju bara två som delar på samma).
    Använd Hddhacker
    - Dumping the hddss.bin file
    Boot to dos from a writeable medium (like a floppy). Connect an *original* xbox 360 HDD to your SATA controller. Make sure it is the only SATA device that is connected. Now run ?hddhackr -d?. This will create a file ?hddss.bin? and it will save it to the path you?ve started the hddhackr from.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Vet inte om det stämmer eller om det är nonsens. Finns ju alltid risker när man trixar för att blåsa MicroSoft på intäkter ;-)

    Men du kan ju alltid fixa en egen hddss.bin om du har nån kompis som har en HD till sin 360 (då är ni ju bara två som delar på samma).
    Använd Hddhacker
    Okej, tack för alla svar, ska forska på saken

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Enlund: Kan man, om man har en 20GB original HDD, använda dess hddss.bin för att kunna använda andra hårdiskar än originella? Troligtvis går det, men jag antar att det är en aning säkrare?

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    Enlund: Kan man, om man har en 20GB original HDD, använda dess hddss.bin för att kunna använda andra hårdiskar än originella? Troligtvis går det, men jag antar att det är en aning säkrare?
    Det går ja, men du måste ha just den ovan nämnda hårddisken, ingen annan fungerar. Har du en 20GB egen hårddisk så kan du utan problem ta hddss.bin ifrån den.

Liknande diskussioner

  1. Vilket ska man ha?
    By newone in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 20:05
  2. Ska man köpa Guitar hero till wii fast de e mono???
    By Apakarta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 10:29
  3. Kan man skaffa hårddisk till sin DVD?
    By mattiasz600 in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 16:14
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 19:02
  5. Vilken ratt ska man välja ???
    By CraveMan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 22:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •