Original inlägg av
Nightwish89
Jag läste någonstans att man ska bränna i väldigt låg hastighet bra märke på skivor och att man ska använda imgburn. Jag har bränt alla andra med hastighet 1 och verbatim dvd-r i imgburn innan och dom har alltid funkat bra. Men tror du att det kan vara det som är problemet att den inte kan läsa skivan att jag har bränt i hastighet 1 tänkte om smg är väldigt känsligt?
Kan inte tänka mig att SMG skulle vara speciellt känsligt för vilken hastighet du bränt den i. Kvalitet/Hastigheten beror helt och hållet på kombination av din Dators förmåga att skyffla datan/brännare/skivor. Blir dina bränningar felfria annars när du bränner i 1x så fortsätt med det om det känns tryggt. Det kan också vara så att det egentligen inte blir så bra när du bränner annars heller, men ditt wii har lyckats läsa skivorna ändå. Använder du verifiering när du bränner? Bränningen blir varken bättre eller sämre av verifieringen, men du får reda på att allt gått bra vid bränningen.
Jag hade ett spel som hängde sig, "myth makers kart" och efter det vägrade SMG starta, fick samma fel som du och det hjälpte inte ens att stänga av med standbyknappen på kontrollen, utan jag var tvungen att hålla powerknappen på wii:et intryckt i 10 sekunder så att den verkligen stängdes av. Sen efter det startade SMG utan problem igen och har gjort så sedan dess. Det kan ju vara värt att testa i alla fall.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks