Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Super Mario Galaxy

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Unhappy Super Mario Galaxy

    Hej där är nybörjare på detta. Vet ej om detta problem har tagits upp förut. Men jag har ett wii chippat med wiikey och har lirat en 5-6 spel innan så det brukar funka. Men nu så har jag Super mario galaxy och det funkar bara inte. Så fort jag startar spelet säger den bara error 001 och något mer så det funkar inte. Fick göra någon slags uppdatering utav någonting när jag stoppade i spelet första gången var rädd att jag pajade något där. Men jag testade andra spel och dom fungerar ju fortvarande. Är det någon som vet vad som är fel eller är det så lätt att jag har fått tag på en dålig backup?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall installera senaste wiikey updaten, 1.9g heter den väl om jag inte minns fel, skall finnas för nerladdning i en tråd i den här avdelningen...är rätt säker på att jag gjorde den tråden klistrad/sticky också med förhoppningen att forumets besökare skall läsa dessa och hitta det dom söker och därmed slipper skriva och fråga om så vanliga saker :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej tack för snabbt svar. Har gjort allt detta och då försvann errorn men nu så säger maskinen att den inte kan läsa spelskivan när man startar smg. Det står att den inte kan läsa skivan och att man ska kolla i sin wii manual. Har läst lite på forumet men kan inte hitta någon som har haft samma problem. Är detta något problem någon annan har haft eller känner till?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Nightwish89 Har du provat att bränna en ny skivan i låg hastighet typ 4X och på en bra skiva tex Verbatim?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej tack för svar. Jag använder redan verbatim skivor och bränner alltid på hastighet 1 i imgburn. Fattar inte vad det är som är fel eftersom alla andra verkar ha fått bukt med sitt problem efter att dom har kört wiikey uppdateringen. Men som sagt var alla andra spel funkar ju så det måste ju vara något som saknas i uppdateringen det är inget annat man måste uppdatera? Tänker eftersom att det kommer upp som en ruta i själva spelet som säger att den inte kan läsa skivan.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    prova kör på 4x istället för 1x....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    funkar andra spel?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ja alla andra spel fungerar det är bara detta som inte fungerar.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Har kollat runt lite här bland forumet men det är svårt att sammanställa vad som är rätt och inte så lika bra att fråga. Måste man ha 1.9b innan man installerar 1.9g? Måste man ha versionen 3.0e eller 3.1e för att spela smg har själv 3.0. Och i så fall hur uppdaterar man den? Och slutligen är spelen olika känsliga för vilken hastighet man bränner i? Har alltid bränt i imgburn med 1 i hastighet och det har ju alltid funkat innan. Kan det vara som så att smg är otroligt känsligt.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Nightwish89 Visa Inlägg
    Har kollat runt lite här bland forumet men det är svårt att sammanställa vad som är rätt och inte så lika bra att fråga. Måste man ha 1.9b innan man installerar 1.9g? Måste man ha versionen 3.0e eller 3.1e för att spela smg har själv 3.0. Och i så fall hur uppdaterar man den? Och slutligen är spelen olika känsliga för vilken hastighet man bränner i? Har alltid bränt i imgburn med 1 i hastighet och det har ju alltid funkat innan. Kan det vara som så att smg är otroligt känsligt.

    Du ska inte behöva 1.9b före 1.9g. Du kan alltså gå direkt även om inte jag gjorde det. Jag tror SMG kräver 3.1E.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hur uppdaterar man till 3.1?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Genom update i wiit... Finns i setupen. men då måste du ha uppkoppling till Wiit...

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Nightwish89 Visa Inlägg
    Har kollat runt lite här bland forumet men det är svårt att sammanställa vad som är rätt och inte så lika bra att fråga. Måste man ha 1.9b innan man installerar 1.9g? Måste man ha versionen 3.0e eller 3.1e för att spela smg har själv 3.0. Och i så fall hur uppdaterar man den? Och slutligen är spelen olika känsliga för vilken hastighet man bränner i? Har alltid bränt i imgburn med 1 i hastighet och det har ju alltid funkat innan. Kan det vara som så att smg är otroligt känsligt.
    Smg kräver inte 3.1 utan det räcker med den uppdateringen som följer med på skivan, dvs 3.0. Du behöver alltså inte uppdatera wiit genom internet.

    Du behöver heller inte uppdatera ditt wiikey till 1.9b innan du kör 1.9g.

    Jag trodde det var en vetenskap att få SMG att funka efter allt man läst på forumet. Men det var inte svårare än ett pussel på 2 bitar så jag fattar inte att folk misslyckas....

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nej det förstår inte jag heller egentligen men något fel är det fattar bara inte vad. Börjar undra om det är något fel på skivan eller om man fick en dålig kopia av smg. För uppdateringen till 1.9 gick klockrent och det första felet 001... vad det nu stod försvann ju men efter att mario har sagt super mario galaxy och man trycker på start för att spelet ska börja så blir skärmen svart sedan kommer det upp en blå bakgrund med en stor ruta i där det står.

    The gamedisc could not be read. Please read the wii operation manual for more information. Är det ingen annan än jag som har råkat ut för detta problem?

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Har du brickblockat det?
    Låter som du har det på felet...

    Annars rekomenderar jag att du bränner en ny kopia på ett bättre media, smg är mycket kinkigt på bränningen verkar det som...

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Red face

    Brickblocka vad innebär det exact? Har läst termen någonstans härinne på forumet men kan inte hitta det igen. Och förlåt för den dumma frågan men den termen känner jag inte igen media vad menas med det?

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    media är alltså skivan du bränner på. Se till att det är av ett bra märke...
    Och bränn i låg hastighet...

    Brickblocka är när man tar bort uppdateringsrutinerna från en skiva (oftast från en annan region) för att slippa uppdateringen själv. Super Mario Galaxy kräver att man kör den så trodde att det kanske var felet. men i vilket fall som hellst så hoppas jag att du får till det...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bah bränn minst 4x-8x, runt 25-50% av skivans maxhastighet skall ju knappast vara några problem :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag läste någonstans att man ska bränna i väldigt låg hastighet bra märke på skivor och att man ska använda imgburn. Jag har bränt alla andra med hastighet 1 och verbatim dvd-r i imgburn innan och dom har alltid funkat bra. Men tror du att det kan vara det som är problemet att den inte kan läsa skivan att jag har bränt i hastighet 1 tänkte om smg är väldigt känsligt?

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Nightwish89 Visa Inlägg
    Jag läste någonstans att man ska bränna i väldigt låg hastighet bra märke på skivor och att man ska använda imgburn. Jag har bränt alla andra med hastighet 1 och verbatim dvd-r i imgburn innan och dom har alltid funkat bra. Men tror du att det kan vara det som är problemet att den inte kan läsa skivan att jag har bränt i hastighet 1 tänkte om smg är väldigt känsligt?
    Kan inte tänka mig att SMG skulle vara speciellt känsligt för vilken hastighet du bränt den i. Kvalitet/Hastigheten beror helt och hållet på kombination av din Dators förmåga att skyffla datan/brännare/skivor. Blir dina bränningar felfria annars när du bränner i 1x så fortsätt med det om det känns tryggt. Det kan också vara så att det egentligen inte blir så bra när du bränner annars heller, men ditt wii har lyckats läsa skivorna ändå. Använder du verifiering när du bränner? Bränningen blir varken bättre eller sämre av verifieringen, men du får reda på att allt gått bra vid bränningen.

    Jag hade ett spel som hängde sig, "myth makers kart" och efter det vägrade SMG starta, fick samma fel som du och det hjälpte inte ens att stänga av med standbyknappen på kontrollen, utan jag var tvungen att hålla powerknappen på wii:et intryckt i 10 sekunder så att den verkligen stängdes av. Sen efter det startade SMG utan problem igen och har gjort så sedan dess. Det kan ju vara värt att testa i alla fall.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nej det har jag inte kört med, känns surt bara för att jag har tagit bort isofilen från hårddisken har ingen lust att behöva skaffa den igen. Men mitt problem är ju inte att det hänger sig det vill helt enkelt inte starta av någon anledning skrev det längre upp i tråden exact vad som händer.

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Nightwish89 Visa Inlägg
    Nej det har jag inte kört med, känns surt bara för att jag har tagit bort isofilen från hårddisken har ingen lust att behöva skaffa den igen. Men mitt problem är ju inte att det hänger sig det vill helt enkelt inte starta av någon anledning skrev det längre upp i tråden exact vad som händer.
    Och om du hade läst vad JAG skrev så startade inte mitt SMG heller EFTER att ett annat hängt sig........kanske inte sååå mycket besvär med att testa stänga av wii:et helt genom att hålla inne powerknappen i ca: 10 sek. Kanske har du redan testat det tidigare, men det var bara ett tips som skulle kunna hjälpa dig.....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej där. Testade det du skrev nyss men det gav ingenting men tack för tipset ändå

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    har exakt samma problem som du har... samma sak med WinterSport 2008 men mario party fungerar utan problem. använder TDK -R skivor.
    har 3.1E och 1,9g.

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej kul att någon annan har exakt samma problem då är det iallafall inte fel på wiimaskinen och det känns ju skönt. Börjar bli nästan helt säker på att vi har en dålig kopia av smg. Ska försöka komma över en ny version.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    yepp.. jag har Super.Mario.Galaxy.PAL.Wii-WiiZARD versionen - har du samma version?

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ja jag har för mig att det var så den hette. Med lite tur så får jag en annan version senare idag så jag återkommer om det löser sig.

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tog hem [Wii]Super_Mario_Galaxy[PAL][MULTI5][ESPALWii.com] och det fungerade utmärkt!!! GRYMT spel!!!!!

    däremot fungerar inte Metroid (samma ändelse som ovan) men det får vi ta i annan tråd...

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Vad bra att det löste sig för dig. Bara att konstatera att den versionen vi hade måste ha varit en taskig backup. Fick själv en kopia av en polare igår och den fungerade också klockrent... En liten stund ungefär exakt tills att slottet blir upplyft i luften utav skeppen och den där lilla trollkarlen dök upp. Då låste sig spelet och den mycket bekanta lilla blåa rutan dök upp igen och sa att den inte kunde läsa skivan. Vet ej om detta också är en dålig kopia eller om skivan eventuellt är skadad det får de lärda tvista om ska fixa en ny kopia.

Liknande diskussioner

  1. Bug i Mario Galaxy?
    By Grossen in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 09:16
  2. Super Mario Galaxy, läser inte...
    By Mitchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 11:03
  3. Få igång ditt Super mario galaxy Manual klockrent (Wiikey)
    By bavermus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 55
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:57
  4. Information om Super Mario Galaxy & Wiikey
    By markusb in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 20:31
  5. Super Mario Galaxy problem!
    By minion7 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 10:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •