Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: NÄr Jag FÖrsÖker Starta Spelet Blir De Bara Svart I Rutan

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    NÄr Jag FÖrsÖker Starta Spelet Blir De Bara Svart I Rutan

    TJENNA JAG HAR ETT PSP MED FIRMWIRE 3.52 M33 OCH när jag försöker starta tex simpsons spelet eller need for speed carbon så blir de bara svart i rutan vad kan de bero på snälla hjälp mig

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Berätta gärna hur du installerat spelet.
    Har du lagt det i rätt mapp? .iso/.cso filer ska ligga i ISO mappen i roten av minneskortet
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    japp jag har lagt det i games iso

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Du har med största sanolikhet inte fixat en UMD emulator. Antingen så kan du stoppa i en UMD skiva och starta spelet eller fixa via recovery mode.
    För att komma till rec. mode stäng av din PSP helt genom att hålla in power knappen i ca 3 sek.
    Efter det starta PSP'n samtidigt som du håller in R knappen.
    Väl i menyn gå till configuration och sen till UMD Mode. Välj där M33 Driver eller Sony Driver. De flesta spel funkar med dom men en del funkar bara med det tredje alternativet så du får prova dig fram.

    Lycka till =)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    Hej, kan börja och säga att jag är rykande färsk på PSP-marknaden. Fick hem min igår...så allt jag säger ska inte tas per 100% säkerhet

    Nå, svart skärm när du startar spel, så fick jag med på tex GTA, men om jag tröck på X undertiden spelet startade (som en ettrig liten barnunge som vill få sina julklappar, bara trycker och trycker). Så gick den vidare...Då sa den något i stil med "Du har ingen save-fil på detta spel, vill du göra en?" YES, sen var det bara att spela...

    Blev så på alla spel första gången jag spelade dom...

    Jag har PSP Slim m33-2 3.71. Kör med m33 emulatorn gällande UMD.

    Så du kan ju testa och se om det hjälper

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    har för mig att jag svarat på en exakt likadan tråd, varför använder folk inte sökfunktioner för ??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Jo det verkar vara många som är rätt forum ovana ... Vi kanske får starta en tråd där vi har en liten kurs
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Jo det verkar vara många som är rätt forum ovana ... Vi kanske får starta en tråd där vi har en liten kurs
    Den ser väl inte "de ovana" ändå? :P Det man kan göra är att länka till forumet som tagit upp samma sak tidigare och låsa. Snällast mot alla.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Den ser väl inte "de ovana" ändå? :P Det man kan göra är att länka till forumet som tagit upp samma sak tidigare och låsa. Snällast mot alla.
    Snällast eller jobbigast är att koda en funktion som låter alla nya användare gå igenom en liten guide o få en guldstjärna innan de kan använda forumet om de klarar provet

    Jag har funderat på att låta kodare på en av sveriges största communitys göra en sådan funktion då det spammas en hel del nonsens mer än det gör här

    Här fungerar det skapligt bra iaf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Något är fel: Lampan blinkar inte, den lyser bara
    By chrille112 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 12:29
  2. Tvn börjar bara flimmra när jag ska starta ett spel
    By Nennee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 22:30
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •