Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hdmi 1.3

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post Hdmi 1.3

    Hej,

    Jag håller på att kolla om det skulle gå att lägga till en HDMI-port på den gamla XBOXen. Har en plan, men skulle vilja ha någon med djupgående erfarenhet av boxens hårdvara att bolla lite frågor med.

    Känner du att du har vad som krävs, eller kan tipsa om någon, lägg en reply.

    /Eriond

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation Projekt nerlagt

    Lite efterforskning visar att det är inte lönt besväret. Komponentvideokabeln ger nästan lika bra resultat.

    För den som är ändå är intresserad så finns det en krets från AnalogDevices som heter AD9389B som skulle kunna sättas piggy-back på video-encodern (Connexant CX25871 i 1.0 och 1.1-boxar) för att få till det. Dessutom skulle man behöva modda BIOS och/eller XBMC så att den också adresserade den nya encodern över I2C.
    För att få till den mekaniska delen utan att löda 30-40 sladdar med 0.65mm pitch, så har Pomona Electronics en lämplig adapter som heter 5867-2.

    /Eriond

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    enda fördelen jag kan se med hdmi 1.3 är att den överför väl både ljud och video i samma kabel.. annars har komponent kabel nog i stort sett samma kvalitet som hdmi bildmässigt.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Öh är nog mer än så,
    HDMI 1.3, har bland annat överföringskapaciteten ökat från 4,95 till 10.2 Gbit/s, vilket medger ökad bildfrekvens och färgdjup.
    HDMI 1.3 stödjer Dolby TrueHD och DTS-HD.
    Dessutom ingår automatisk synkronisering av bild och ljud ("lip-synch"),
    samt en alternativ mindre kontakt för små apparater. HDMI 1.3 är bakåtkompatibel med HDMI 1.1, men inte tvärom.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ojoj, jo det var ju en hel del bättre grejer. fast å andra sidan ju Xboxen stödja det också i så fall, och det vet jag väl inte om det gör...

Liknande diskussioner

  1. Premium HDMI
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 13:28
  2. köpt premium med hdmi, problem med ljudet.
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:12
  3. Laptop med HDMI
    By kallkorv in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 20:12
  4. Hdmi
    By daazz in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 23:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •