Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Wii spel köpte i kina

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Wii spel köpte i kina

    Hej,
    Har någon köpte Wii spel i kina(kanske japansk)?? Hur får jag dem att fungerar i sverige??
    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Har någon köpte Wii spel i kina(kanske japansk)?? Hur får jag dem att fungerar i sverige??
    Tack!
    Vissa fungerar, andra inte. Det finns en klistrad tråd på forumet med länk till en kompabilitetslista där du kan se vilka utländska spel du kan köra på din PAL-Konsoll.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag rekommenderar INTE att man testar asiatiska piratkopior (eller original), risken att bricka/semibricka sin wii är överhängande.

    Sök på "bricka wii" och "wiibrickblocker" i forumet.

    Har du ett importspel så rekommenderar jag att du gör/skaffar en imagefil av spelet och kör wiibrickblocker på imagefilen innan du bränner ut spelet igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Är Japanska kopior farligare för PAL Wiis än från USA?
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    DOm är lika farliga. Eftersom du kan updatera ditt wii med en icke PAL update (Om du nu har PAL). Vilket kan/kommer förstöra ditt Wii totalt...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Lightbulb

    Jag har precis samma sak(japansk wii köpt i kina.) Jag kan säga med säkerhet att de flesta NTSC-U (usa) fungerar, medan det är mindre än hälften av PAL som fungerar, iaf för mig. fråga gärna hur spel fungerar om du undrar

    kolla denna sida för kompabilitet.
    Kod:
    http://wiki.gbatemp.net/wiki/index.php?title=Wii_Region_Patcher_Compatibility_List:_NTSC-J

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Jag är i Taiwan med ett Japanskt Wii. Jag kan spela alla regioner; PAL-E, NTSC-U & J.
    Men mitt ppf-patchade Mario Kart har slutat funka tack vare 3.3J. SMG har aldrig funkat (varken PAL eller NTSC) och jag experimenterar med SSBB. Så jag har en bra hög med odugliga DVD DL skivor..
    Wii 3.2J Downgraded
    Wiikey 1.9s

    Xbox with some weird Taiwanese copy of the Alladin chip, me thinks..

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag har ett kinesiskt wii (NTSC-J) och en massa (ca 50+) spel som fungerar och ingen av de är då på japanska... Nu Med 3.3J Updaten så fungerar ju inte många av spelen men det ska fungera att gå runt via homebrew (sök på wiibrew på yahoo).

    maako: kör pal versionen av mariokart för att få det att fungera men dina sparningar är tyvärr borta pga annan region (om du körde ntsc-u/j förut) SMG fungerade med WGLP (wii game language patcher) men fungerar inte med 3.3 update.. håller på att hitta på sätta att kring gå det.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Rufy93 Visa Inlägg
    maako: kör pal versionen av mariokart för att få det att fungera men dina sparningar är tyvärr borta pga annan region (om du körde ntsc-u/j förut) SMG fungerade med WGLP (wii game language patcher) men fungerar inte med 3.3 update.. håller på att hitta på sätta att kring gå det.
    Tack för tipset!
    Jag laddar ner Zelda för att testa den nya Twilight Hack som ska funka med Gecko.
    Last edited by maako; 2008-06-26 at 19:15. Anledning: Glömde tacka..
    Wii 3.2J Downgraded
    Wiikey 1.9s

    Xbox with some weird Taiwanese copy of the Alladin chip, me thinks..

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jippi!Nu har jag äntligen fått igång alla mina spel utom Red Steel (Japanska fungerar men inte eng)
    Det man gör är att om man har en heltvanlig verion av ett spel så laddar man den igenom Gecko os i homebrew channel och sedan under configuration att man väljer Language: English (höger två ggr tror jag) sedan finns det ju andra inställningar som jag inte har brytt mig om än...
    Med GeckoOS så behöver man inte WGLP men jag är inte säker på wiifrii...
    Skivor modifierade med trucha signer kan man förbipassera genom GeckoOS (wiiet hakar up sig och säger nåt om att starta om.....)

    (h**p://nintendo-scene.com/homebrew-channel-packs)

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Vågar man köra med spel som är köpta i Thailand? Det står PAL på dem men om det är det vet man ju inte med 100% säkerhet.

    Jocke

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Det ska inte vara några problem, så länge dom inte kräver en uppdatering från disken.
    Wii 3.2J Downgraded
    Wiikey 1.9s

    Xbox with some weird Taiwanese copy of the Alladin chip, me thinks..

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av maako Visa Inlägg
    Det ska inte vara några problem, så länge dom inte kräver en uppdatering från disken.
    förutom att för hög mjukvara i enheten ( Wii konsollen ) kan stäna ned Regionsfrihetsfunktionen i vissa chipp.

    WiiBrickblocker + Bara spela PAL is then shitts
    Thaiskräp är ändå brända Printableskivor nuförtiden o varför riskera att fastna i tullen för ynka 15 spänn per skiva. *Har du betalat mer har du blivit Shanghajjad
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Vågar man köra med spel som är köpta i Thailand? Det står PAL på dem men om det är det vet man ju inte med 100% säkerhet.

    Jocke
    Det är 50% säkert att det är pal.
    de flesta printar på den första möjliga skivbild de hittar.

    Jag har många falska på det sättet


    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    förutom att för hög mjukvara i enheten ( Wii konsollen ) kan stäna ned Regionsfrihetsfunktionen i vissa chipp.

    WiiBrickblocker + Bara spela PAL is then shitts
    Thaiskräp är ändå brända Printableskivor nuförtiden o varför riskera att fastna i tullen för ynka 15 spänn per skiva. *Har du betalat mer har du blivit Shanghajjad

    Jag visste inte att man kunde fastna i tullen
    Wii 3.3J
    Wiikey 1.9s
    Homebrew Channel 0.8beta
    TP hack 0.1 Alfa

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av 13257 Visa Inlägg
    Hej,
    Har någon köpte Wii spel i kina(kanske japansk)?? Hur får jag dem att fungerar i sverige??
    Tack!
    köp en kinesisk wii-konsoll och kör bara de kinesiska spelen i den så bör det funka...orka fippla...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    köp en kinesisk wii-konsoll och kör bara de kinesiska spelen i den så bör det funka...orka fippla...
    Om man inte orkar fippla så vad är det för mening med att köpa ett wii från en annan region?
    Wii 3.3J
    Wiikey 1.9s
    Homebrew Channel 0.8beta
    TP hack 0.1 Alfa

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Rufy93 Visa Inlägg
    Om man inte orkar fippla så vad är det för mening med att köpa ett wii från en annan region?
    är ju det jag menar, dessutom kommer wii-spelen worldwide nu för tiden (de som är nåt att ha)
    så varför riskera att bricka sin wii?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    jag har nog brickan mitt flera gånger om....
    lite frustrerad blir man ju när man fått reda på att man har gjort fel men efter ca 1 månad så brukar den återgå till det den var senast....
    Finns ju hur mycket som helst att använda för att förhöja spelupplevelsen (fusk tex)
    Wii 3.3J
    Wiikey 1.9s
    Homebrew Channel 0.8beta
    TP hack 0.1 Alfa

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Vågar man köra med spel som är köpta i Thailand? Det står PAL på dem men om det är det vet man ju inte med 100% säkerhet.

    Jocke
    ja men se upp för många såna där silverbacks/piratkopior kan vara felmärkta ang region osv....de som bränner dem är inte alltid så noga så....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Rufy93 Visa Inlägg
    jag har nog brickan mitt flera gånger om....
    lite frustrerad blir man ju när man fått reda på att man har gjort fel men efter ca 1 månad så brukar den återgå till det den var senast....
    Finns ju hur mycket som helst att använda för att förhöja spelupplevelsen (fusk tex)
    du har nog INTE brickat ditt wii flera gånger om, då skulle du ha ett dyrt bokstöd just nu... ; o
    kanske har du semibrickat det och det går oftast att fixa.....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    du har nog INTE brickat ditt wii flera gånger om, då skulle du ha ett dyrt bokstöd just nu... ; o
    kanske har du semibrickat det och det går oftast att fixa.....
    Men jag hade faktiskt ett nästan total brick för ett par månader sedan då det enda jag kunde göra var att komma in i system menu, skulle jag göra ngt annat så lagga den ihop sig
    Wii 3.3J
    Wiikey 1.9s
    Homebrew Channel 0.8beta
    TP hack 0.1 Alfa

Liknande diskussioner

  1. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02
  2. Ladda ner VC spel med chippad Wii
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 22:49
  3. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •