Idag hämtade vi ut vår nychippade Gamecube. Vi beställde Viper Extreme (USB) inkl. montering + Icedcube skal. Glada var vi när vi vallfärdade ner till macken för att hämta paketet. Nu ska vår dotter bli glad på sin födelsedag tänkte vi. Även vi skulle bli glada då vi gillar att spela =)
När man väl då kopplar in Gamecuben så funkar det f*n inte! Vi har betalat för en tjänst och en produkt men likväl funkar det inte som det ska. Vi har inte en tusenlapp i fickpengar direkt. Det sved i vår plånbok kan jag tillägga.
När jag då söker på diverse forum om detta problem så får man upp olika svar om att lasern ska tweakas, att andra dvd-skivor ska användas osv.
Det går alltså inte att få igång brända spel på vår maskin. Skivan slutar snurra efter ett tag. Det går inte ens att browsa skivan. Den agerar såsom där inte finns någonting på skivan alls. Vi har nu testat olika skivor, olika brännarprogram och problemet kvarstår.
Jag förmodar att vi kommer bli rekommenderade att tweaka lasern men det är ju någonting som någon som vet vad han gör får göra. Det är liksom ingenting vi har någon erfarenhet av.
Jag tycker att det borde stå i produktbeskrivningen att det kan krävas att man måste tweaka lasern och att det rekommenderas särskilda skivor för att det skall gå smärtfritt.
Ska vi som inte bor i närheten av PSX-care behöva skicka iväg vår Gamecube IGEN och betala ännu mer för att det skall fungera??? Detta låter i mina öron befängt då vi redan har betalat för en produkt och en tjänst och med det har vi en förväntan att det skall fungera.
Måhända att detta inlägg låter vredesfullt men tro f*n att man blir förbannad när saker och ting inte fungerar som det ska.
Vad ska vi göra? Någon som har någon idé som INTE kostar oss mer pengar? Måste vi absolut tweaka lasern? Finns det verkligen inget annat sätt att kringå problemet? Någon magisk programvara som fixar allt medans jag äter en bulle och tar en cigg??
Alla förslag som är kostnadsfria är välkomna!!!
Bookmarks