Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hjälp med att flasha tillbaks till original!

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hjälp med att flasha tillbaks till original!

    Hej, min 360 började lysa rött ikväll, felkod 0102. Jag har flashat den själv sedan innan (samsung ms-25) och jag tänkte nu flasha tillbaks den till original firmware med iprep som jag använde vid första flashningen.
    Jag har provat öppna iprep och försökt ladda in orig.bin, men säger "No valid firmware loaded". Jag har aldrig varit jätteduktig på flashning och jag undrar vad jag ska göra? Är tacksam för all hjälp!


    Mvh Oscar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ulka Visa Inlägg
    Hej, min 360 började lysa rött ikväll, felkod 0102. Jag har flashat den själv sedan innan (samsung ms-25) och jag tänkte nu flasha tillbaks den till original firmware med iprep som jag använde vid första flashningen.
    Jag har provat öppna iprep och försökt ladda in orig.bin, men säger "No valid firmware loaded". Jag har aldrig varit jätteduktig på flashning och jag undrar vad jag ska göra? Är tacksam för all hjälp!

    Mvh Oscar
    det är för att du inte lagt in din md5 för filen. (checksumvärde för din orig.bin fil i ixdef.xml i iprep katalogen)

    så tanka hem ett md5 checksum program på nätet och gör din md5 och lägg in i xml filen.. tex såhär:

    Kod:
    <firmware checksum="9E971DA4F6F1D7A25D623D9DC7CC16C3" shortname="org">
    <name>min binfil</name></firmware>
    att det är såhär krångligt är för att iprep kikar så att inte filen du ska flasha med är skadad på något vis.. men det finns ett lättare sätt.. om du vet att din orginal fil är helt ok..

    kör iprep.. använd ixtreme 1.4 eller något och låt den göra klart allt.. byt sedan ut ixtreme.bin med din orginalfil men döp den ixtreme.bin

    du kanske tycker det låter krånligt.. det är det inte..

    ett annat sätt är att köra iprep med ixtreme 1.4.. när allt är klart.. kopiera din orig.bin till tex bootstickan.. när du sedan ska flasha.. skippa att skriva iflash utan skriv: MTKFlash w /m /sata orig.bin

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tack för tipsen! har tenta på fredag men efter den ska jag försöka fixa detta. jag återkommer med hur det går!

Liknande diskussioner

  1. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  2. Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 19:36
  3. Flasha om till original firmware?
    By TRX7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 22:07
  4. Hjälp med att bränna!
    By Mahjar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 21:44
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •