Bådas 360 är köpta chippade härifrån och några av hans brända backuper fungerar hos honom men ej hos mig. Vad beror det på och kan jag göra något för att de ska fungera hos mig?
Bådas 360 är köpta chippade härifrån och några av hans brända backuper fungerar hos honom men ej hos mig. Vad beror det på och kan jag göra något för att de ska fungera hos mig?
Ni har säkert inte samma läsare i era xboxar.
Han kanske har en Samsung och du en Hitachi. Samsung brukar inte vara lika kräsen på skivorna som Hitachi.
Skulle tro att det är det som är problemet.
Enklaste lösningen är att bränna om spelen på bättre skivor, med en annan brännare, o.s.v.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Hur kräsen är hitachiläsaren? Är det tänkt att alla releases ska fungera till samtliga läsare? (bara man för hitachi då, som du säger använder så bra skivor och hårdvarubrännare som möjligt)
Vet inte exakt hur kräsen hitachi är, jämnfört med Samsung. Men jag vet att på ca 60-70 brända skivor på min hitachi så har bara EN skiva fått läsfel, och det liret funkade perffa efter en ombränning. Kör med Verbatim, Traxdata och ett skumt märke som heter Infinity360, bränner med cloneCD i 2,4x hastighet. Kaske är din läsare som börja kajjka ut?
Kan det helt enkelt vara så att ena 360:n har iXtreme flash och andra Xtreme? iXtreme läser isf. inte skivorna om de inte är stealthade ordentligt (om jag inte misstar mig)..
Du kan kolla om spelen är iXtreme kompatibla med XDVDmulleter, bara stoppa in i dvdromen och läsa av skivan.. går relativt snabbt
Bookmarks