Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: an error has occured

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    an error has occured

    Lödde i mitt d2c chip idag, startade consolen och får igång den, men så fort den ska läsa från skivan får jag: An error has occured.. please eject disk.. Men trycker jag på eject så händer ingenting. Startar jag om consolen, trycker på eject innan meddelandet kommit fram, så kommer samma meddelande fram. Vad tror ni kan vara fel? Eftersom skivan är Wii Sports orginal så ska det ju inte ha med detta att göra.

    EDIT:
    Skall ta med consolen till jobbet imorgon och kika med videomikroskop. Tog bort chippet men driven är död, ska se så alla paddar verkligen sitter kvar och eventuellt laga om någon inte gör det. 32X förstoring borde hjälpa en att se så att alla lödningar sitter som dom ska när jag lödat trådarna (istället för PCB plattan då jag inte är helt 100 på att den klarar en lödning till). Wish me luck!
    Last edited by latis; 2008-01-08 at 16:54.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har precis lött i ARGON i min wii, med samma resultat... Nån som vet vad det kan va?
    Plus att den låter ratch när den ska läsa skivan och när den snurrar den så visslar det... Vad kan detta vara? Jag tyckte jag va så jäkla försiktig med allt...

    Har du fått igång din latis???
    tack för snabba svar!!!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Lödde ur chippet under vredesmod, provade alla tips jag kunde hitta, släppa på hårt åtdragna skruvar, kolla alla flatkablar om och om igen etc.

    Men allt vart bra när jag tog lite T-sprit på en tops och rengjorde dom gammla lödställena, som någon tipsade om... Nu funkar den som vanligt igen...

    Ska vänta med att prova sätta i chippet igen... kanske klara ut mitt hederligt köpta Zelda först...

    Tack alla som skriver tips här och där, vore bra om allt blev sammanställt i nån sorts gör det själv guide för chiplödning, med lite felsökning.
    Kunde va värt hur mycket som helst för ett klantarsel som mig!

Liknande diskussioner

  1. An error has occured..
    By Blommah in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 23:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •