Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: 360 från usa?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    19

360 från usa?

Fungerar det att byta nätdel till en från eu ?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av dezuria Visa Inlägg
    Fungerar det att byta nätdel till en från eu ?
    det borde fungera då det då en amerikansk box inte drar mer än en europisk.. men jag är faktisk osäker.. det är väl lättare att köpa en omvandlare istället? finns hos välsorterade elbutiker eller clas ohlsson, kjell co.. etc..

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    19
    Självklart kan man det, men det känns endå som att det skulle vara skönare att få byta nätdel då dessa inte kostar mycket mer än en omvandlare om man får tag i en begad.... har även hört att det inte är speciellt säkerhet på de billiga omvandlarna och att det kan vara en brandrisk, inget jag vill utsätta mig själv eller folk i lägenheterna runt mig för :P

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Självklart kan man det, men det känns endå som att det skulle vara skönare att få byta nätdel då dessa inte kostar mycket mer än en omvandlare om man får tag i en begad.... har även hört att det inte är speciellt säkerhet på de billiga omvandlarna och att det kan vara en brandrisk, inget jag vill utsätta mig själv eller folk i lägenheterna runt mig för :P
    att akta sig för de billiga adaptrarna/omvandlarna kan vara en god ide.. de kanske fungerar bra till en kaffekokare men tar stryk av en tv tex.. man får se upp i djungeln vad de pallar och är för.. så riktiga saker är att föredra..

tyvärr vet jag inte hur det är med själva nätaggregatet, men jag kan inte tänka mig att komponenterna i amerikansk box behöver annan kräm än en eu box..

bara invänta svar från någon som vet..

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    att akta sig för de billiga adaptrarna/omvandlarna kan vara en god ide.. de kanske fungerar bra till en kaffekokare men tar stryk av en tv tex.. man får se upp i djungeln vad de pallar och är för.. så riktiga saker är att föredra..

tyvärr vet jag inte hur det är med själva nätaggregatet, men jag kan inte tänka mig att komponenterna i amerikansk box behöver annan kräm än en eu box..

bara invänta svar från någon som vet..

Det är det jag är tveksam till, skulle bli lite förvånad om ms har orkat göra olika innehåll i boxarna bara pga olika spänning när dom kan reglera spänningen hur dom vill i nätagget... men som sagt får vänta på nån som kan mer om saken

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Det är det jag är tveksam till, skulle bli lite förvånad om ms har orkat göra olika innehåll i boxarna bara pga olika spänning när dom kan reglera spänningen hur dom vill i nätagget... men som sagt får vänta på nån som kan mer om saken
    http://www.llamma.com/xbox360/news/i..._360_elite.htm

http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/X...HandC-V1_4.pdf

kör på.. jag tror det är lugnt..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har sålt massor med original 220V nätdelar till ägare av amerikanska 360. Fungerar alldeles utmärkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Vilka saker passar till 360 från USA
    By extreme in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 00:11
  2. Blandad info. Kreon, Ban, Offline Spel, etc. (Engelska)
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 18:12
  3. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 09:44
  4. PS3 Nu eller senare USA eller Svensk
    By Robotach in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 16:03
  5. Ny 360 "zephyr"
    By blip33 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 13:10

Bookmarks