Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köpsugen, borde jag vänta?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Köpsugen, borde jag vänta?

    Hej!

    Kanske finns liknande trådar, men sökte och hittade ingenting..

    Jag är sugen på ett chippat wii och just nu ser det ut som att man får betala lite över 4000kr.

    Vilket chip borde jag välja på de som finns idag? Borde jag vänta några veckor och se om det kommer nya chip osv.

    Jag har fattat det som att d2c chippen är nya och svåra att uppdatera.

    Tack för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Köp ett färdigt paket av Psxcare så blir du inte missnöjd ... Att sitta och vänta på nya chip eller bättre pris kan man iofs göra men det förändras ju hela tiden så är du sugen så slå till nu
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    om du kan... så vänta på nya chipp... det bästa vore ju att komma över ett gammalt wii som du kan chippa med wiikey... mycket billigare.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag får inte lön förens om 2 veckor, så ett litet tag blir det garanterat.. Och som Begga skrev, så tänker jag köpa ett färdigt paket för att få garanti på hela konsollen.

    Alla som säljer begagnade wii har typ 10 spel till och är inte chippat, så jag köper hellre en ny konsoll.

    Om vi ska prata om chippen som finns idag? Vad är nackdelarna med dom?

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Känner du någon som har minsta erfarenheten av att löda så skulle det verkligen löna sig att köpa ett begagnat Wii så du kan köra Wiikey på det, är kalas lätta att löda. Har inte märkt ett enda PAL spel som inte funkat ännu och de flesta NTSC funkar också om du är otålig som jag när nya saker släpps

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag känner ingen som jag litar på att den kan löda.. Sen har jag fått ett erbjudande att köpa ett wii med d2c för 3800.. Tycker det är ett helt okej pris faktiskt..

    Hur ofta har ni uppdaterat era chip och varför uppdaterar man chippen?

    Jag har haft ett ps2 chippat i 2års tid och aldrig uppdaterat något :P

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av iPosth Visa Inlägg
    Hur ofta har ni uppdaterat era chip och varför uppdaterar man chippen?
    En anledning att uppdatera kan vara att tillverkare släpper nya firmwares till konsollen som upptäcker chippet och då vägrar konsollen sedan starta spelet.
    Då släpper förhoppningsvis chiptillverkaren en ny firmware till chippet som man uppgraderar med och får tillbaka full funktionalitet på sitt chip igen.
    Sen kan det ju vara för att få diverse nya funktioner också.

    Hur ofta man uppdaterar är nog upp till en själv, skulle tro att de flesta uppgraderar så fort en ny kommer ut.
    Andra kanske väntar lite, oroliga för att den ställer till med mer än den rättar till.

Liknande diskussioner

  1. Fel efter avbruten uppdatering
    By iso in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 16:46
  2. Fel efter updatering
    By GuJJe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 12:47
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  4. Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n
    By Suppe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 510
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 01:10
  5. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •