Jag har en 3.71 M33 som inte klarar vissa PSX-spel. Men min 3.60 M33 klarar dom utan problem. Så nu vill jag göra om min 3.71 M33 till en 3.60 M33 istället.
Är det bara att ersätta alla filer i Flash0-3 eller måste man tänka på massa annat?
Jag har en 3.71 M33 som inte klarar vissa PSX-spel. Men min 3.60 M33 klarar dom utan problem. Så nu vill jag göra om min 3.71 M33 till en 3.60 M33 istället.
Är det bara att ersätta alla filer i Flash0-3 eller måste man tänka på massa annat?
Last edited by kekke2000; 2008-01-09 at 18:14.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Åter till frågan... "hur?" finns det någon guide som är kekke-säker? (steget under idiotsäker) eller det kanske inte går överhuvudtaget?
båda psp-arna är fixade genom psxcare så det är inget konstigt med dom (hoppas jag )
Last edited by kekke2000; 2008-01-10 at 23:56.
Har du en Slim får du köra en e-boot emulering av Team Noob *Postat länkar tidigare i detta forum*
Har du en FET kan du kasta in en 1.50 kernel emulator direkt om din firmware har en sådan konverterad för sig. de nyaste brukar dröja lite med sånt o jag rekommenderar att du kör 3.52 M33-4 på din Feta om du vill ha bättre Homebrew support.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
/ Pendragon
/ Pendragon
Du gör som med vilken annan uppdatering som helst, skaffa först 3.71 M33, sen 3.71 M33-1 sen -2 osv.
Info om 3.71 M33 -> 3.60 M33 hittar du här om du har slim och om du har fat så ska du fixa 1.5 kernal och sedan 3.60
PS. 3.71 M33 -> 3.60 M33 heter nedgradering och inte uppgradering
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Tack för all info, men jag har inte uppdaterat på något annat sätt än System update innan jag fixade firmware. Laddar man bara ner nån fil och kör? Är det samma procedur att gå från 3.60 M33 till 3.71 M33?
Jag har verkligen noll koll på läget känner jag.
EDIT: Snabb fråga, kan man köra denna på en 3.60 M33 Slim? http://www.psp-hacks.com/file/1392
Last edited by kekke2000; 2008-01-16 at 23:45.
Ojoj, så du va inne och fixade custom firmware och sen updaterade via network update? Isåfall så har du orginal från sony och måste flasha den igen.
Du kan antingen ha sonys eller custom, och du måste updatera med den du har.
För att kolla vilken så gå till System -> System Settings -> System Information, står det X.XX M33 eller OE så har du custom, annars inte.
Om du har custom så allt du behöver göra är att tanka updateringen från http://dark-alex.org/, läsa vilken firmware du behöver. Lägga UPDATE mappen som du tankade (när du har packat upp filen med winrar) is ms0:/PSP/GAME/ (du ska ha två eller tre filer i ms0:/PSP/GAME/UPDATE/).
Efter detta är det bara att gå till games i psp'n så dyker den upp, kör och följ instruktionerna.
Efter att psp'n har startats om så är det bara att ta bort update mappen.
Hoppas att den här infon hjälpte, om du behöver mer hjälp så skriv bara igen.
EDIT: Just det, om du skaffar 3.80 M33 så slipper du allt krångel. Bara att gå in i System -> Network Update och göra som det står, enkelt och bekvämt.
Last edited by Xager; 2008-01-17 at 00:02.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Skönt att höra
3.80 är bra att ha om man ha slim.
För att få det läs här.
Fixa bara 3.80 M33 och använd sedan Network Update för att fixa till M33-4.
Innan du kör network update så se bara till att det är rätt inställt:
Stäng av psp'n helt genom att hålla in power knappen ett par sek.
Efter det starta psp'n och håll in R samtidigt, väl i menyn så gå till Configuration och längst new så finns det ett alternativ om Network update, se till att den är på M33
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
PS-spelet fungerar fortfarande inte. Fungerade på 3.60 M33 men inte på 3.80 M33-4. Popsloader har jag precis fått nys på nu... Men hur gör man? Hittade en popsloader för 3.80 på http://dark-alex.org/ .
Det jag inte förstår är "put sony pops files in seplugins/popsloader". Vad är det för filer?
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Hehe, lämnade in min psp slim/lite för flashning igår.
letade efter ett ställe att åka till för att sedan stå och vänta på den och ta med den hem direkt igen.
Valet var mellaner er (psxcare) och modder (uppsala).
Det blev modder då det låg bättre till tidsmässigt.
Grejen är den att jag hade ju kolalt här och på andra ställen så man kan upgradera själv efter man flashat.
Vilket går såklart... Men frågar man "EXPERTERNA" på modder så går inte det och man måste lämna in den till dom för 300kr så dom fixar det
Frågade vilken metod dom kör och ja.. dom kör med pandora som psxcare!
Ska nu vänta på att mitt batteri laddar upp sig för att sedan uppgradera till 3.80 CFW
Tack för den jätte bra guiden högre upp
<3
ja din guide xager!
DOCK, såg jag nu att jag skrev i fel tråd.. rätt egentligen.. samma ämnen typ :P
guiden jag syftade på var den i http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33160
Har nu precis installerat den
fungerade utmärkt!
Bookmarks