Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Måste ejecta massa ggr innan boxen bootar.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Måste ejecta massa ggr innan boxen bootar.

    När jag startar boxen i chipläge så blir tvn svart. När jag tryckt ut dvd:n massa gånger så bootas den upp till slut. Vad är det som är fel?
    Får sitta flera minuter och bara trycka ut och in DVD trayen oftast innan xbox loggan kommer upp på skärmen :/

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Olika chip har olika uppstarter.

    En del chip måste man hålla inne power-knappen en liten längre stund tills man ser evox loggan, andra chip behöver endast ett litet kort knapptryck på power-knappen.

    Du skriver inte vad du har för chip i boxen så det är svårt och säga hur just din box ska startas.

    Vissa chip har den funktionen att man kan starta xboxen i originalläget(utan chippet aktiverat) med just ejektknappen.

    Får du ingen ordning på xboxen så får du låta nån titta på den, det kanske eventuellt kan vara Dvd läsaren som är trasig.

    / M

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
    Olika chip har olika uppstarter.

    En del chip måste man hålla inne power-knappen en liten längre stund tills man ser evox loggan, andra chip behöver endast ett litet kort knapptryck på power-knappen.

    Du skriver inte vad du har för chip i boxen så det är svårt och säga hur just din box ska startas.

    Vissa chip har den funktionen att man kan starta xboxen i originalläget(utan chippet aktiverat) med just ejektknappen.

    Får du ingen ordning på xboxen så får du låta nån titta på den, det kanske eventuellt kan vara Dvd läsaren som är trasig.

    / M
    Jag har ett alladin chip som om jag trycker kort bootar i orginalläge (lyser grönt) och om jag håller in lite längre bootar den till chipläge (lyser orange).
    när jag bootar i orginalläge så bootar den direkt men när jag håller in lite så det lyser orange då blir det svart på skärmen. Sen när jag ejectat dvdn många ggr så kommer Xboxloggan upp med evox uppe i hörnet till vänster.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Fungerar boxen original läget ?

    När du lyckas boota xboxen så att du ser evox-loggan, blir evox loggan kvar eller blir skärmen bara svart? Lyser det konstant orange eller blinkar det?

    Om bioset på chippet skulle vara fel så brukar boxen försöka boota 3 gånger för att sen börja blinka rött har jag för mig. Orange brukar väl ha nånting med lödspill/kortslutning om jag inte minns fel. Eller så kan det vara så att någon har mixtrat i själva bioset och ändrat lampans färg.

    Blir evoxloggan kvar med en svart skärm så kan det vara det att det inte finns vissa dashboardfiler installerade som måste finnas där för att boxen ska kunna starta och visas på skärmen.

    Skulle det vara så att boxen läser brända skivor så prova ladda ner superdisc och bränn ut och gör en nyinstallation med den, i superdisken finns b.la dessa dashboardfiler.

    /M
    Last edited by MisterX; 2008-01-16 at 02:44.

Liknande diskussioner

  1. Boxen bootar inte från skivan
    By BullShit in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 20:19
  2. Boxen bootar och bootar och bootar?!
    By dready in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 14:47
  3. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 12:21
  4. Xods-installation - Bootar 3 ggr
    By riro in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 08:51
  5. Hjälp! Boxen bootar om när dvd:n och hd:n är inkopplade.!
    By Lars Laban in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-11-07, 19:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •