Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Xbox 360 halo flashad?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Xbox 360 halo flashad?

    Hej,

    Har sedan 3 månader tillbaka en Xbox 360 Halo version och vill nu ha den flashad. Har noll koll på vilken dvd-läsare jag har i, men vad jag förstått ska det gå att flasha alla i dagsläget? Och dessutom säljs 360 Halo versionen med Xtreme firmware?

    Så här ser min dvd-läsare ut, lite dålig kvalitet men hoppas ni ser tillräckligt ändå: http://allyoucanupload.webshots.com/...86386297905430

    Tycker det ser ut som en Benq?


    Är det detta: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=496 som jag ska beställa eller?

    Eller ska jag bara skicka upp den med en lapp om mina uppgifter samt att jag vill ha den flashad, får tillbaka den och betalar på Posten när jag hämtar ut?
    Last edited by Merla; 2008-01-09 at 21:25.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Lämna in den

    Jupp det är en benq. tycker du ska lämna in den. Rätt knöliga spelare o flasha om man är en noob. Men det är ju ditt val

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kanon. Och det kostar 500:- eller?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    psx

    ja så står det på psx kolla själv. http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89

    MVH Tobbe

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Perfekt. Blir att skicka iväg den direkt. Sen betalar man när man hämtar ut den på Posten?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Underbart. Tack alla för svaren!

    Verkar inte vara någon väntetid nu heller?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, benq går mycket fort att modifiera :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Så där ja. Skickade iväg den igår och ni ska ha mottagit den tidigt idag. Kan man hoppas på att få den denna veckan, dvs senast fredag? Eller måste man köra en spelfri helg?

    Tack på förhand Hansi och övriga på Psxcare!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    benq är väldigt simpel att flasha, är du "noob" så bör du kunna flasha den ändå...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jo, men jag har redan beställt det och undrar när jag får tillbaka det Lämnades in igår.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Damn, fick men halo edition idag och tyvärr satt det en hitachi i den.
    Lödkunskaper har jag sedan tidigare så det skall nog gå, det jag saknar är bra instruktioner för hur man gör, någon som har tips?

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ingen aning tyvärr. Snacka om att jag hade flyt som fick en Benq.. Hade ju öppet köp på det(köpt på Elgiganten), men aldrig haft tanken att kolla vilken läsare som satt i det.. Så nu, tre månader efter köpet, så kollade jag och visst satt det en Benq i den. Fint

    Min enda fråga är när jag får tillbaka den från flashningen. Skickade in den i måndags, men inte fått något svar trots att jag frågat här, samt skickat mail.

    Har du någon information Hansi?

    Edit: Ringde nu, men trots att jag snackade med 2 personer fick jag absolut ingen information mer än ett tveksamt "vi har ett kösystem och fixar dem vi fick in i måndags nu tror jag". Trodde inte det var kö f.t. som du skrev Hansi(eller att det gick "mycket fort" eftersom det bara tar ca 15 min att flasha Benq), men nu har det ju snart gått 4 dagar Och sen väntar leverans på ett par dagar väl, drygt!
    Last edited by Merla; 2008-01-17 at 18:19.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skall strypa någon imorgon, den där borde ha skickats senast igår.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack för det Hansi! Har bara positiva minnen av er sedan tidigare (skickat upp 2 PS2 för chippning tidigare och det har gått förbannat snabbt). Hur många dagars leverans väntar när den väl är klar? Känns lite drygt om den ska vara borta i 1 vecka. Hade ju hoppats på en helg med min 360.

    Iofs verkade de två jag snackade med inte ha den bästa kollen(eller vara väldigt stressade), har du möjlighet och tid att kolla upp det Hansi? En Xbox 360 Halo under namnet Martin Persson.
    Last edited by Merla; 2008-01-17 at 19:30.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Personalen är lite trötta efter julrushen, hur som helst så är den fixad och skickas idag. En benqflashning skall aldrig hamna på köhyllan, teknikern som gör alla flashningar kollar aldrig i kölistan utan gör bara det vi slänger på hans bord så det blir klart direkt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ah, ok. Kanon. Tack för hjälpen! Blir det på tis eller ons då, typ?

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. xbox 360 halo edition
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 19:24
  3. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 00:08
  4. Flashad xbox 360 vs. Multiplayer
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:28
  5. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •