Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Uppspelning av reg 1 filmer

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    sverige
    Respekt
    0

Unhappy Uppspelning av reg 1 filmer

Tjenixen.

Jag har en fråga. Jag har en regionfri dvd - spelare (Yamakawa 713, nya modellen). När jag ska titta på reg 1 filmer så hänger inte ljudet med ibland och ibland sackar bilden också. Vad beror detta på?

Tack i förhand

...Micke..

------------------

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du med att ljudet inte hänger med menar att t.ex. prat och läpprörelser inte passar ihop (lip-sync) kan det bero på olika saker, t.ex.:

Egenheter hos den film du ser
    Fördröjningar i den ljudprocessor du använder
    Problem med dvd-spelaren

Med Monyka/Raite/Yamakawa/ochalltvaddeheter brukar det hjälpa om man uppgraderar till senaste firmware - kontakta din återförsäljare om hjälp med detta.

En uppgradering kanske även hjälper upp bildkvaliteten - men det kan vara värt att känna till att NTSC filmer ALLTID hackar vid panoreringar, vilket beror på det sätt som filmhastighet konverteras till ntsc videohastighet.

Varannan filmruta kopieras nämligen till dubbla "videorutor", vilket ger den hackande effekten vid panoreringar då varannan filmruta visas dubbelt så lång tid som filmrutan innan.

När man kopierar filmer till PAL videohastighet ökar man istället filmhastigheten något, vilket gör att filmen blir ett par minuter kortare i PAL version än på bio.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. problem med att spela upp olika dvd filmer
    By Bagger in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 17:19
  2. problem med SVCD filmer
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 09:29
  3. första skivan på SVCD filmer verkar inte funka
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 22:43
  4. FilMer?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum