Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: M3 DS Real - Fryser vid laddning av spel

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question M3 DS Real - Fryser vid laddning av spel

    Köpte ett M3 REAL Perfect paket och en microSD 2Gb från Sandisk.
    Kör med senaste version av loadern. 2.9.
    Har laddat in senaste firmware (v32) i microSD kortet, men DS:en verkar inte reagera på det. Antar att det innebär att jag har senaste versionen inne redan.

    När jag går in i sidan för NDS spel så är alla ikonerna för varje titel förvrängda. Ser ungefär ut som hur korrupta BMP bilder såg ut på nätet förr.
    När jag startar något spel för första gången så står det "Save file does not exist. Creating save file ..." med vit M3 G6 bakgrundsbild.
    Sen stannar den bara där.

    Om jag startar om konsolen och startar samma spel så får jag samma bakgrundsbild med texten "Loading...".
    Och så fryser den där.

    Beställde tillsammans med två polare och deras ex verkar fungera felfritt.
    Har jag gjort nåt fel nånstans eller är det tecken på att kortet är defekt?

    Ska testa kortet i deras DS imorgon, men misstänker samma resultat.

    Tack för löjligt snabb leverans. (Leveransen ankom dagen efter.)

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej.
    Har precis samma problem, väldigt nyfiken på din lösning om du får till det på egen hand!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Razorman, jag löste det tack vare ttypes inlägg här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32155 Använd inte M3 game manager, kör bara drag and drop till NDS katalogen på hortet så funkar det! M3 game manager är visst bara för äldre M3-kort.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    har just köpt en DS lite med M3 ds real och har samma problem fast jag använder anvisningarna här... den visas att ingen save fil finns och sen fryser den och inget händer... spelen går inte igång någon som har någon aning vad jag kan göra??? sonen ska få det i julklapp och kan ju bli lagom jobbigt om man inte får det att funka...
    tack på förhand...
    Jocke

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Innan du startar spelet
    Ändra inställningarna på RT Save/SoftReset Till RT Save (L+R+SL)
    Sen kan du starta spelet.

    Det kommer ta lite tid Ca: 1 minut. (Skapas 3st savefiler)
    Detta behövs bara göras första gången.
    Sen kommer spelen starta snabbare.

    Detta funkade för mig efter jag klurade länge och väl.

    Lycka till

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Talking

    Tack Obis ska helt klart testa det ikväll när busen sover och inte kan se vad tomten skaffat*L*

    Edit har testat nu men spelen fryser ändå... ett spel spelade en liten video i 5 sec innan det frös... HJÄLP ingen annan som haft samma problem??? får kanske åka in med det till PX men skulle ju vara skönt att slippa
    Last edited by jocke68s; 2008-12-10 at 20:40. Anledning: har testat

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jag skriver samma sak som i tråden m3 real, patcha spelen som inte funkar med filerna på http://rapidshare.com/files/17380125...tcher.zip.html så borde det funka.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dadibom Visa Inlägg
    jag skriver samma sak som i tråden m3 real, patcha spelen som inte funkar med filerna på http://rapidshare.com/files/17380125...tcher.zip.html så borde det funka.
    Nuförtiden ska det inte behövas patchas så jag tror inte det skulle göra till eller från ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jag har själv provat och det funkar utmärkt. Det är tydligen ngt kopieringsskydd som är felet. Nåja, för mig och många andra funkar det. Det skadar inte att prova.

Liknande diskussioner

  1. Vissa spel fryser cd läsare Hitachi
    By ofri in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 11:41
  2. Hur lägger jag över äldre spel på DS:n?
    By campar in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 11:41
  3. Bildförskjutning vid spel
    By Macke in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-10-13, 19:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •