Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: kablar

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0

kablar

Hittade ingen annan del av forumet som passade så jag testar att ställa min fråga här.

Jag skulle vilja ha en kabel som skicka ut RGB från xboxen tillsamans med möjlighet för en optisk anslutning samt vanlig analog via RCA. Finns det några sådana kablar, eller måste man modda en själv?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi brukade ha en sådan kabel, tror den är slut hos min leverantör så den togs bort från hemsidan. Men det kan ju ligga någon enstaka kvar i något hörn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    ok, du får gärna kolla och höra av dig...
    Har nu köppt en beg xbox och fick med en kabel. Den har optisk ut samt komponent och komposit. Problemet är ju att jag inte har nån komponent ingång i min tv, skall snart uppgradera, men det har inte hunnits med. Finns det nån adapter som kan göra om komponent signalen till scart?
    Antar att det är en vanlig rgb signal som bara skall in på rätt stift i scarten, så i värsta fall får man väl bygga en själv.

Sedana har jag en fråga om ljudet, jag tror att kabeln kommer från er, och skickas det ut ljud bådei den optiska kontakten och den vanliga analoga samtidigt? Jag vill nämligen köra musik via vanlig anlog signal, så jag kan skicka in den i eq'n. Men film och liknande digitalt, så man kan få DD5.1 och DTS.

Lite rörigt kanske, man jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Komposit och scart är väl i stort sett samma sak, bara sätta på en liten scart-adapter. Sen om den kör i RGB är jag osäker på. Jag fyndade en kabel på game för några månader sedan, en RGB-scart + optiskt ljudutgång + en optisk kabel för hela 29 kr! Men där har du ju ingen analog output. Om du inte vidarekopplar från TV:n. Jag har dock inte koll på om den skickar ut 2 ljudsignaler.

Jag har också en kabel från Kjell & CO som har en massa olika outputs. Men där gick det inte att köra komposit + optisk ut. Men med en ny LCD-TV funkar den kanonbra.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan inte på allvar påstå att compoSKIT och RGBäst är ens i närheten av samma sak... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    CompSKIT var ett passande namn! Det enda jag menade var att composit enkelt konverteras till Scart. Går det att konvertera komponent till scart? På min gamla TV så fanns det en RGB-scart ingång och eftersom den borde spöa både S-video och composit/scart så körde jag på den.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har EN xbox rgb/scartkabel med optisk utgång + separata rca honor för composite+stereo liggande i hyllan, kostar 200:- + 70:- frakt, beställ via mail :-)

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    0
    Hej igen !

Det blir en ny tv istället, men tack för att du tog dig tid och kollade...

Liknande diskussioner

1. Vilka kablar för bild och ljudöverföring?
    By Pontius in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 10:33
  2. wiikey installation med kablar
    By dezuria in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 11:36
  3. HD kablar
    By isaxon in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 13:01
  4. löda kablar på 1.6???alla säger olika???
    By vitorm in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 19:52
  5. Hansi, har du LPT kablar att sälja?
    By -=KuriouZ=- in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 16:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner