Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Några frågor

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20

    Några frågor

    Hej,
    köpte mitt PSP från japan strax efter att det kom ut har kört med 1.50 på det för det mesta, nu har jag köpt ett nytt batteri då batteritiden blev lite sunkig efter så lång tid. Konsolen är också i behov av en ny faceplate då glaset är repigt och har en spricka.

    Är lite sugen på PSP slim pga video out funktionen, frågan är var man ska lägga pengarna.
    Just nu kan köra iso-backups, homebrws och emus från min PSP. Vad finns det i dessa nya uppdateringar t.ex. Custom M33 3.71 (eller andra) till PSP Slim som ni säljer? Kan jag fortfarande använda alla gamla funktioner? Vill kunna utnyttja de nya firmware uppdateringarna också, stör min t.ex. på att jag inte kan bestämma egen bakgrunden i menyerna och sånt...

    Finns det dessutom någon hackad version som det går att använda web brower med (har som sagt ingen sån till mitt 1.50, tror det inte kom förän i 2.00) och går det att lira multiplayer med några av dessa nya special firmwares?

    Vad rekomenderar ni att man lägger pengarna på? Ny faceflate batteri går ju på ca 500:- kanske ska lägga de pengarna på en helt ny konsol istället, beror ju på vad det finns för nya fuktioner.

    Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig reda ut dessa saker.

    P.S. min gamla PSP har dessutom några av de första barnsjukdommarna konstig fyrkant-kanpp och L-knapp, om jag köper en ny faceplate där det ingår knappar kommer detta att lösa sig?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Alltså, om du kör mycket homebrews så är fat psp att rekomendera. Och om du vill ha ny faceplate så behöver du nog nya knappar eller en faceplate som passar.

    Både 3.61 och 3.71 kan använda browsern och spela multiplayer (3.71 funkar bättre till detta)

    Men du får helt enkelt välja vad du ska använda den till.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    nöjer nog mig med min gamla psp då men vad ska jag uppgradera den med om jag vill kunna forsätta att använda ngn iso-laddare, emulatorer till NES SNES GB osv samt intenet och möjligheter att konfigurera menyerna skälv, stör mig på att psp'n bootar skivor automatiskt om de är i maskinen t.ex. Vilka typ av nätverk fungerar PSP med föresten klarar den WPA-PSK kryptering?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    Vilka typ av nätverk fungerar PSP med föresten klarar den WPA-PSK kryptering?
    Den klarar alla typer så vitt jag vet.
    Och det där med UMD på autostart, finns ett alternativ i rec. menyn tror jag, kanske t.o.m. i vanliga menyn.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    villken firmware ska jag byta till då? om hur gör jag det finns det någon tråd jag kan läsa har inte uppdaterat mitt PSP på 2 år...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    villken firmware ska jag byta till då? om hur gör jag det finns det någon tråd jag kan läsa har inte uppdaterat mitt PSP på 2 år...
    om du vill ha bäst stöd för Homebrew o emus så tutta i 3.52 M33-4, allt annat över det kan gå lite sisådär med homebrew.

    Behövs ingen fw loader med Custom FW
    Bara lägga Homebrew i rätt katalog så fixar det sig.

    Ps. Formatera "ALLTID" minneskortet efter du uppgraderat din PSP enhets FW!"
    Ds.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Några frågor om scenen.
    By Drexon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 19:34
  2. Precis köpt X360, några mindre frågor
    By Janols in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 21:10
  3. Några frågor! Hjälp!
    By garra in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 19:15
  4. Några frågor
    By Limpen in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 22:40
  5. har några frågor om G6 LITE
    By feve86 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •