Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Wii D2C movies?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Wii D2C movies?

    Det står:
    Betyder det att man kan kolla på filmer med chippet lr?

    För det är ju bara mjukvarat som gör att man inte kan kolla på ex. dvd, kan man kolla på filmer eller DVD när man har chippet inlagt lr?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Du kan kolla på dvds om någon tar och gör ett dvd-spelarprogram till Wii nu när krypteringen är knäckt.

    Tror det finns en som körs i GameCube-läge, men då kan man inte använda wiimoten bland annat. Tror också att den bara kan läsa första lagret på skivan, så köpta filmer, som i huvudsak är på dubbellagriga skivor, är uteslutna.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Du kan kolla på dvds om någon tar och gör ett dvd-spelarprogram till Wii nu när krypteringen är knäckt.

    Tror det finns en som körs i GameCube-läge, men då kan man inte använda wiimoten bland annat. Tror också att den bara kan läsa första lagret på skivan, så köpta filmer, som i huvudsak är på dubbellagriga skivor, är uteslutna.
    Det står ju:
    DVD-R, DVD+R, DVD-RW, Dual Layer DVD
    på d2ckey.com

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av insu Visa Inlägg
    Det står ju:
    DVD-R, DVD+R, DVD-RW, Dual Layer DVD
    på d2ckey.com

    Ser du orden FILM eller MOVIE någonstans? Du har bara räknat upp olika media...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ser du orden FILM eller MOVIE någonstans? Du har bara räknat upp olika media...
    Jag har bara svarat på den ovanstående kommentaren att wii inte kan läsa dual-layer... men enligt d2ckey.com klarar chippet av det, så då är det väl bara mjukvaran som saknas eller har jag fel?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Precis. Wii kan läsa dual layer-skivor. Det är mjukvaran för att spela upp filmerna som inte kan. Sen kanske de har släppt en ny version som klarar dual layer, är inte så insatt då jag finner det relativt värdelöst när man kan köpa en dvd-spelare för 300 spänn nu.

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Med tanke på att folk verkar ha oändligt med tid när det gäller att cracka mm, så lär det nog inte dröja så långt innan någon gör ett DVD uppspelar program till Wii. *längtar*

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Precis. Wii kan läsa dual layer-skivor. Det är mjukvaran för att spela upp filmerna som inte kan. Sen kanske de har släppt en ny version som klarar dual layer, är inte så insatt då jag finner det relativt värdelöst när man kan köpa en dvd-spelare för 300 spänn nu.
    Man kan få en dvd-spelare för 300kr, men jag tror att de flesta vill ha så få aparater som möjligt och om wii kunde spela dvd, då skulle jag få mer plats för mina spel i skåpet!

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag hörde av en säljare på EB Games innan jul som sa att Nintendo inte ville sätta in en DVD spelare (då givetvis HD spelare) från början i sin konsol för det var fortfarande så få som hade HD TV plus formatkriget som pågår för fullt. Men enligt Nintendo Japan så är en HD tillsats på gång till Wii för att kunna spela filmer på.

    Ingen aning om detta stämmer, men som sagt det är vad ha sa till mig.

    /Z

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Zyhorn Visa Inlägg
    Jag hörde av en säljare på EB Games innan jul som sa att Nintendo inte ville sätta in en DVD spelare (då givetvis HD spelare) från början i sin konsol för det var fortfarande så få som hade HD TV plus formatkriget som pågår för fullt. Men enligt Nintendo Japan så är en HD tillsats på gång till Wii för att kunna spela filmer på.

    Ingen aning om detta stämmer, men som sagt det är vad ha sa till mig.

    /Z
    HDDVD-spelare? Inte en chans. Wii klarar bara 480i,576i,480p så det skulle vara meningslöst. Wii är knappast kapabel till att avkomprimera HD-video heller.

Liknande diskussioner

  1. System update på en D2C Wii
    By Miyumi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:49
  2. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  4. WII D2C hacked
    By RalleB in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 11:14
  5. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •