Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Datorn dör när jag spelar

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0

    Datorn dör när jag spelar

    Jag har en bärbar acer travelmate 8100 som inte funkar som den ska. Så här är det iaf.

    En lång tid höll datorn på vid uppstart att inkonsekven kontrollera hårdisken, dom första gångerna ganska kort tag men som sen blev timmar och tillslut gick hela hårdisken sönder och jag köpte en ny.
    Recovery cd:n som jag fick med när jag köpte datorn fungerade inte att boota med, så jag använde en annan skiva med Windows Vista 32 bit istället för den medföljande XP pro som datorn hade tidigare.
    Allt gick bra och snart hade jag en Vista dator, dock med en skärm som flimrar, men så hade det varit även innan hårdisken kraschade (det flimrar däremot inget när jag kopplar in en annan skärm).
    Jag installerade sen ett antal spel som funkar bra att spela i ca 10 min, sen stängs datorn av, utan förvarningar eller att det kommer upp "Windows is shutting down" eller liknande.
    När man startar datorn sen kommer det upp att den inte stängdes av riktigt och den säger att man kan prova att sätta i skivan med Windows Vista och välja "repair", men det hjäpte faktiskt inte ett skit.

    Datorn kraschar bara när jag spelar nya spel som kräver mkt typ PES 2008, Crysis etc. Alltså om jag sänker kvaliten till low stängs datorn inte av, men det gör ju bara spelen fula och lågupplösta.


    Är det nån som har någon aning om vad det kan vara för fel? När jag ringde supporten var det ända han kunde säga " prova ominstallera datorn, annars vet jag inte"


  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Försök och få recovery skivan är det enda tips jag kan ge ... Annars så låter det som den blir överhettad ... Laptops är ganska bre på samla damm på cpu fläkten ... Sätt dig i kylen och lira nån halvtimme och se vad som händer
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Japp, jag provade och lägga två isklamrar under den, då dog den FAKTISKT INTE (!) Jag laddade hem ett program oxo som heter notebook hardware control, där står det med röd text CPU temp: 70 C (den kan va både högre och lägre, men som mest en bit över 90 C. Så nu undrar jag om det finns nåt sätt att maxa fläktarna i datorn på?

    EDIT: Datorn dör när värmen stiger till 107 C.. Har också hört att datorer är en vanlig brandorsak oxo.. Så de bästa e kanske å skaffa en ny
    Last edited by Bajen13; 2008-01-18 at 20:04.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.
    By solwretep in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 13:54
  3. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  4. Hd loader, hur, var?
    By peso92 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 15:06
  5. Hur uppdaterar jag XBMC när det körs som dash?
    By Drama in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •