Jag har en bärbar acer travelmate 8100 som inte funkar som den ska. Så här är det iaf.
En lång tid höll datorn på vid uppstart att inkonsekven kontrollera hårdisken, dom första gångerna ganska kort tag men som sen blev timmar och tillslut gick hela hårdisken sönder och jag köpte en ny.
Recovery cd:n som jag fick med när jag köpte datorn fungerade inte att boota med, så jag använde en annan skiva med Windows Vista 32 bit istället för den medföljande XP pro som datorn hade tidigare.
Allt gick bra och snart hade jag en Vista dator, dock med en skärm som flimrar, men så hade det varit även innan hårdisken kraschade (det flimrar däremot inget när jag kopplar in en annan skärm).
Jag installerade sen ett antal spel som funkar bra att spela i ca 10 min, sen stängs datorn av, utan förvarningar eller att det kommer upp "Windows is shutting down" eller liknande.
När man startar datorn sen kommer det upp att den inte stängdes av riktigt och den säger att man kan prova att sätta i skivan med Windows Vista och välja "repair", men det hjäpte faktiskt inte ett skit.
Datorn kraschar bara när jag spelar nya spel som kräver mkt typ PES 2008, Crysis etc. Alltså om jag sänker kvaliten till low stängs datorn inte av, men det gör ju bara spelen fula och lågupplösta.
Är det nån som har någon aning om vad det kan vara för fel? När jag ringde supporten var det ända han kunde säga " prova ominstallera datorn, annars vet jag inte"
Bookmarks