Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Paja jag skivan?

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0

Paja jag skivan?

Man gick och blev lite förfriskad på nyårsafton och sen skulle jag visa hur grym jag var på guitar hero (original). Jag har den trådlösa gitarren, det var inte den som jag körde med denna kväll så jag var lite ovan med det. Självklart lyckades man välta ner 360:n (den stod kasst förövrigt) genom att man råkade rycka lite i kabeln. 360:n verkade ha klarat sig men spelet får "unable to read disc" hela tiden, skivan såg väl inte så härlig ut den heller för den delen när vi kollade på den en "rand" rätt långt ut på skivan (svårt o förklara ok hehe). Några förslag på hur fasen man kan få igång den igen, eller är det bara o kasta?

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18
    Du kan testa och ta lite diskmedel och skölja med vatten. brukade funka med repiga musik skivor

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Mhm ok kanske ska kolla det, vet att tandkräm kom på tal när det gällde repor men det testade jag en gång o det gick si och så med det. Men lite diskmedel säger du, kan ju inte skada.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    Du kan testa och ta lite diskmedel och skölja med vatten. brukade funka med repiga musik skivor
    Om det ska funka då är det banne mig ingen repa då är det skit på skivan
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Tål ju o testa, får man se vad som händer. Googlade lite, fann att sånt där man putsar silver o dylika saker ska fungera. Nåt ni tror på?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Större chans det funkar då det har lite slipmedel i sig ... Beror helt hållet på hur fin det är ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Googlade runt som en tok...igen. Fann att det finns ju reperationsställen för cd/dvd-skivor. Dessutom i trakten där jag bor, ska kolla upp det faktiskt. De ska tydligen ha en 50 lapp för det, tycker jag verkar prisvärt.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Adler: Pröva med det. De burkar ha "rengöring" av skivor på de flesta videobutiker osv. Om inte det fungerar kan du kontakta Microsoft och fråga om du kan få ersättning.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    en bra fråga är väl fungerar andra spel? jag antar att du provat, men ja, frågan ska ställas

Liknande diskussioner

1. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 05:02
  2. Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.
    By solwretep in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 14:54
  3. Problem med evolution x och hårddisk
    By vatten in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 12:24
  4. Vilker Chip har jag?
    By NickNack in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 14:29
  5. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 18:37

Bookmarks