Petade i HD-komponentkabeln igår och allt startade fint, såg bättre ut redan i PAL, så så långt allt väl. Tänkte att "Nu ska vi få fart på detta". In i Enigmah och ställa om till NTSC. Får grådassig bild. Kalibrerar om skärmen. Sådärja. Allt ser ut som vanligt.
Tänker att det beror säkert på att jag inte kör i HD, måste ju in i msdash. Väntar lite med det och kollar sysinfo i XBMC. Jorå, det står ju faktiskt att jag kör i 720. Alright!
Kommer på att det är ju en snorgammal XBMC-dist, så detta skin i denna dist har säkert inte HD-stöd. Så är det ju. Nog.
Tänker att, mja, okey, vi testar att köra lite film nu då. Slår på ett Avsnitt American Dad. Flimmer. Svart. Bild. Nu så!
Tittar lite. Svart.
Boxen dör efter 2 minuter.
Fnyser lite, startar om. Mummlar saker om dumma svartgröna lådor.
Gör om ovanstående. Med samma resultat. Funderar på om det är något galet med mina American Dad-avsnitt. Testar andra grejer. Nepp, samma.
Experimenterar lite och flyttar på datorn. Streamar ju allt via XBMSP mha ccxgui och boxen har min ethernetkabel och datorn står trådlöst. Nä, ingen skillnad. Slår om till PAL igen och kör på nytt. Allt funkar jättefint.
Varför?
Kollar jag nu i sysinfo säger den fortfarande att det är 720, fast jag lirar PAL.
Vad är detta?
Bookmarks