Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Videouppspelningsfel i 720 NTSC

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Videouppspelningsfel i 720 NTSC

    Petade i HD-komponentkabeln igår och allt startade fint, såg bättre ut redan i PAL, så så långt allt väl. Tänkte att "Nu ska vi få fart på detta". In i Enigmah och ställa om till NTSC. Får grådassig bild. Kalibrerar om skärmen. Sådärja. Allt ser ut som vanligt.
    Tänker att det beror säkert på att jag inte kör i HD, måste ju in i msdash. Väntar lite med det och kollar sysinfo i XBMC. Jorå, det står ju faktiskt att jag kör i 720. Alright!
    Kommer på att det är ju en snorgammal XBMC-dist, så detta skin i denna dist har säkert inte HD-stöd. Så är det ju. Nog.

    Tänker att, mja, okey, vi testar att köra lite film nu då. Slår på ett Avsnitt American Dad. Flimmer. Svart. Bild. Nu så!
    Tittar lite. Svart.
    Boxen dör efter 2 minuter.

    Fnyser lite, startar om. Mummlar saker om dumma svartgröna lådor.

    Gör om ovanstående. Med samma resultat. Funderar på om det är något galet med mina American Dad-avsnitt. Testar andra grejer. Nepp, samma.

    Experimenterar lite och flyttar på datorn. Streamar ju allt via XBMSP mha ccxgui och boxen har min ethernetkabel och datorn står trådlöst. Nä, ingen skillnad. Slår om till PAL igen och kör på nytt. Allt funkar jättefint.

    Varför?

    Kollar jag nu i sysinfo säger den fortfarande att det är 720, fast jag lirar PAL.
    Vad är detta?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "Tänker att det beror säkert på att jag inte kör i HD, måste ju in i msdash"

    Glömde du bort att du HOPPADE ÖVER ett av stegen som du skulle göra????
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ah, nejnej. Inte glömde. Hoppade över med flit.
    Sedan när xbmc ändå sade att det körde i 720 antog jag att den redan gick i 720. Till saken hör ju att jag köpte boxen begagnad och vet inte om killen innan har kört den med HD. Antog då att eftersom det stod 720 och att jag "tyckte mig" se skillnad att det kanske redan var gjort sedan tidigare.

    Har nu försökt komma in i msdash för att kunna konfigurera detta, men när jag kör msdash.xbe så blir allting bara svart och inget mer händer. Jag har även en msdashbackup.xbe men inte heller den gör något. Går det att få tag på en msdash bara sådär eller är den bios-beroende på något sätt?

    [edit]
    Och, för att återgå till det som är väsentligt, och som var det jag egentligen frågade efter, hur kan det komma sig att allt funkar bra i PAL men att videouppspelning låser sig efter 3-4minuter i NTSC?
    [/edit]

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    sparka i superdisc 3.7

    så löser det sig där har du allt du behöver

    du kan ju välja program enigma och tracka A för PAL och B för NTSC

    lycka till
    Last edited by Tarzanboy; 2008-01-13 at 11:21.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tarzanboy Visa Inlägg
    så löser det sig där har du allt du behöver

    du kan ju välja program enigma och tracka A för PAL och B för NTSC

    lycka till
    Nja, alltså. Enigmah fungerar bra. Det är bara det att jag kommer inte in i msdash av någon anledning. Jag kom dock lite längre när jag testade att komma in i msdash via EvoX men då fick jag upp servicemeddelandet och led-en i fronten på lådan lekte disco. Men finns msdash på superdisc med?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Är hårddisken låst? Annars kommer du inte in i ms dash.
    Xbox v1.6
    SmartXX v3
    HD 200 GIG
    Lcd Display
    High Definition AV PACK Original

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Ja allt finns på superdisc 3.7

    du kan formatera allt c:/e:/f:/g:/om det är så.. sen är det bara att ta install ms orginal efter det så väljer du large install om du har en extra hårdiskklart..sen är det bara att ta ner en ny xbmc och avalanch sen är den som ny..good luck

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Formattera är nog bara dumt

    Install original ms dashboard från superdisc borde räcka fint.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Pal HD på NTSC Maskin
    By reyrey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 22:05
  2. Frågor ang. NTSC Maskin
    By h3nk387 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 18:02
  3. WII sport på NTSC
    By feifam in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 15:49
  4. Har en release men det är NTSC funkar det ?
    By Bakerman1972 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 12:05
  5. NTSC vs Pal
    By Treeroot in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 11:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •