Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: VCD Filmer

Registrerade
    Aug 2000
    Respekt
    0

Post VCD Filmer

Hej

Funderar på att köpa en Pioneer 525. Nu undrar jag bara en sak, säg att jag har en fil på min dator av typ mpeg och jag bränner ner den med Winoncd som VCD 2.0 kan jag då spela upp den på min Pioneer 525?.

Går det även med andra typer av filer typ DivX filmer asf,avi om man konverterar dom till Mpeg först och bränner ner dom som VCD?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du har ett program som konverterar de filer du har till VCD 2.0 format så kan Pioneer 525 visa filmen, liksom de flesta DVD-spelare som klarar av att läsa CD-R skivor - t.ex. Monyka 8200, Samsung 611, Sony 7700.

Det många missar är att det inte räcker att bara bränna ner en .MPG eller .MPEG fil på cd-skivan, utan man måste - precis som du tänker göra - använda ett VCD-program så att skivan man bränner följer VCD standarden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

joakim Guest

Question

har du något tips på ett bra sånt brännarprogram? som fixar så det blir VCD format?

joakim

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag har aldrig bränt en vcd-film, men Adaptec skall ha ett program som heter VCD Creator. Det finns säkert andra program också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bamse Guest

CeQuadrart WinOnCd tycker jag är bäst på det. Men Adaptec har ju sin VCD Creator också som är skön, finns massor med program

Liknande diskussioner

1. problem med SVCD filmer
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 09:29
  2. VCD filmer från hårddisken?
    By Troya99 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 00:35
  3. XBMP stödjer INTE VCD
    By Wizz in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 17:15
  4. FilMer?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum