Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: M3 Simply inköp?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    M3 Simply inköp?

    Hej, ytterligare en tråd om vad man ska köpa, men jag tyckte ingen var ny nog (saker ändras ju hela tiden!) och passade mina behov så skapar ytterligare en
    Jag har ett planerat inköp utav ett nintendo ds (lite versionen) imorgon. Därför vill jag ju självklart ha lite prylar så jag kan köra homebrews och NDS's spel.

    Jag tycker mig inte ha något intresse för att göra GBA spel, därför ser jag inte M3 Real så intressant, men M3 DS simply ser desto bättre ut. Är det fortfarande ett bra kort?
    Vad jag tittat på att köpa är: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=497&xSec=81 tillsammans med http://www.psxcare.com/product.php?xProd=516&xSec=83 är det ett bra köp?

    En annan sak som jag tycker är lite lustigt är att om jag går till tillverkarens hemsida för M3 så hittar jag ingenstans att ladda ner blir hänvisad till en annan site som inte verkar uppdaterad öht.

    Hjälp nu en stackars sate, och tack på förhand för all info jag hoppas få.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    M3 simply fungerar utmärkt men med följande begränsningar:

    Max 2GB minneskort
    Inget GBA stöd

    GBA stöd går nog att ordna om man köper till en extra kassett och kör med lite hackade firmwares osv.

    Vi får in M3 Simply på måndag, jag skall även ta mig tid att fixa alla aktuella systemfiler till SIMPLY och REAL så ni kan ladda ner dom från forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svaret. 2GB klarar jag mig gott och väl på, framförallt när jag bara planerat att köpa 1GB, iaf till att starta med.

    Ser fram emot dom senaste systemfilerna eftersom jag inte verkar kunna hitta dom själv.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Nu är jag här igen med lite dumma frågor om detta med M3 Simply.

    Jag har under dagen roat mig med att läsa på lite lätt om detta, och har kommit fram till ett par följdfrågor efter att ha läst på litemer på m3wiki.com.
    När man uppdaterar DS'et så ska det tydligen komma upp en ruta som säger "Vill du uppdatera nu" eller liknande, flashar den M3 kortet, eller flashar den hela DS'et? Anledningen till att jag frågar är att deras lilla wikipage om uppdateringar säger att väljer man fel mellan SD och det andra alternativet så kan tydligen hela DS'et (om jag förstår det rätt) bli en dyr tegelsten. Dessutom måste man tydligen välja att starta GBA, vilket lär bli lite svårt när det är ett Slot-1 kort?

    Ursäkta dumma frågor, men 'better safe then sorry' som dom säger. Och tro det eller ej, men jag har faktiskt använt sökfunktionen

    Oh, en annan offtopicfråga jag har, är screenprotector'n som ni på psxcare har i erat sortiment certifierat utav nintendo? Eller är det värt att använda ändå?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är M3 som flashas om något flashas.

    Det du läst måste gälla de äldre M3 slot-2 produkterna, bara dom som hade SD och Compact Flash att välja mellan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det låter bra.
    Tack igen för klargörandet.

Liknande diskussioner

  1. M3 Simply problem!
    By BarrySWE in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 20:38
  2. M3 Simply med Japansk DS Lite?
    By BarrySWE in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 16:01
  3. emulator på ds simply?
    By TimråIK in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 14:29
  4. när får ni in ds simply
    By TimråIK in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 23:04
  5. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 14:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •