Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hitachi v78 1.2 -> 1.4

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0

Hitachi v78 1.2 -> 1.4

Tänkte komma in och uppdatera min firmware främst för att jag hörde att man kunde ställa in hastigheten på den och på så sätt minska oljudet, innebär det här en risk för att konsolen blir överhettad? Är det här nånting ni i butiken ställer in efter önskemål?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    De flashar till 2x 5x 8x eller 12x.

Gnugga dina handflator mot varandra.
    Först långsamt, sedan snabbt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hmm, jag har personligen aldrig sett de inställningarna för Hitachi, bara för benq och samsung, men det kanske finns något sådant val någonstans i senaste fw toolboxen utan att jag lagt märke till det.

Jag kör alltid fullt ös medvetslös, alla ljudrelaterade problem går att lösa med större högtalare och volymkontroll som går till 11 istället för 10, becase 11 IS louder than 10...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hmm, jag har personligen aldrig sett de inställningarna för Hitachi, bara för benq och samsung, men det kanske finns något sådant val någonstans i senaste fw toolboxen utan att jag lagt märke till det.

Jag kör alltid fullt ös medvetslös, alla ljudrelaterade problem går att lösa med större högtalare och volymkontroll som går till 11 istället för 10, becase 11 IS louder than 10...
    iXtreme 1.4 för Hitachi <78 frågar när du flashar vilken hastighet du vill ha den flashad. Fwtoolbox gör desamma för 78 och 79 modellerna. Får man inte ens nyaste fw när man flashar hos er, det var ju tråkigt. 1.4 har ju funnit nu i 2-3 veckor för hitachin.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    För du som postade först ska du välja 8x hastighet. För 12x kör egentligen inte i 12x hastighet den kör i 8.7x hastighet och försöker komma upp i 12x. Detta resulterar i mer slitage på lasern när du kör backup spel och INGEN skillnad alls på loadingtider eller annat. Du märker ingenting.

Så kör på 8x

Ljudet minskar, konsolen överhettar inte

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av iranisia Visa Inlägg
    För 12x kör egentligen inte i 12x hastighet den kör i 8.7x hastighet och försöker komma upp i 12x.
    var har du läst eller kommit fram till detta? körs då inte heller orginalskivor i 12x eller hamnar de också på 8.7x hur kommer det sig då att 12x låter mer än 8x.. den är bara 0.7x snabbare?

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    var har du läst eller kommit fram till detta? körs då inte heller orginalskivor i 12x eller hamnar de också på 8.7x hur kommer det sig då att 12x låter mer än 8x.. den är bara 0.7x snabbare?
    den låter mer för att den försöker att komma upp i högre hastigheter, den spinnar i 12x ungefär men läshuvudet tar inte in mer än 8.7x. DVD+R DL media läses i 8.7x orginal skivor läses nog lite snabbare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    iXtreme 1.4 för Hitachi <78 frågar när du flashar vilken hastighet du vill ha den flashad. Fwtoolbox gör desamma för 78 och 79 modellerna. Får man inte ens nyaste fw när man flashar hos er, det var ju tråkigt. 1.4 har ju funnit nu i 2-3 veckor för hitachin.
    Vi använder senaste fw, men jag personligen flashar sällan några dvdläsare själv nuförtiden :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    För du som postade först ska du välja 8x hastighet. För 12x kör egentligen inte i 12x hastighet den kör i 8.7x hastighet och försöker komma upp i 12x. Detta resulterar i mer slitage på lasern när du kör backup spel och INGEN skillnad alls på loadingtider eller annat. Du märker ingenting.

Så kör på 8x

Ljudet minskar, konsolen överhettar inte
    Källa?
    Skulle vilja veta om det ligger något i detta

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av sjosmeden Visa Inlägg
    Källa?
    Skulle vilja veta om det ligger något i detta
    EFnet #fw finns många proffs som flashar som du kan fråga, källa har jag ingen då de var några veckor sen jag läste detta men sök runt så hittar du.

Men av ren logik och om du jämför med datorns dvdspelare/brännare borde du väl förstå att det ligger något i de

Liknande diskussioner

1. iXtreme 1.2 vs 1.4
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 14:06
  2. iXTREME 1.2 Hitachi
    By `rzr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 00:26
  3. Hitachi v78 Original Nyckel.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 16:05
  4. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum