Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Uppmaning till alla pirater

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Smile Uppmaning till alla pirater

    Jag, precis som ni, laddar ner och spelar spel olagligt med billigt. MEN jag tycker egentligen inte om mitt eget betende och kör enligt följande regler. Jag köper de spel som jag vet att jag i alla fall skulle ha köpt. Typ Zelda, Mario mm.

    Anledning 1
    Jag är en glad 70-talist där NES, SNES, 64 mm har gett mig så otroligt mycket i mitt liv så jag VILL verkligen sponsra Nintendo och de företag som slitsamt tillverkar spel till konsolerna.

    Anledning 2
    När man laddar hem syns ingenting på försäljningslistorna. Om ALLA skulle ladda hem skulle Nintendo vara typ världens sämsta konsol enligt butikerna. Spelföretagen skulle sluta tillverka spel och vi skulle bli jätteledsna.

    Anledning 3
    Det känns faktiskt rätt bra i magen att betala lite ibland istället för att "sno".

    Jag vet, jag vet, alla olika anledningar som talar mot mig och för fildelning och jag köper dom också. Jag är en av er, glöm inte det. Jag ville bara dela med mig lite av mina högst personliga tankar. Det är helt enkelt så jag resonerar.

    /Z

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Om du har sån ångest så plocka ur chippet. Och när du endå håller på att ha ångest så kan du skicka lite pengar till barnen i afrika.

    Nintendo har sålt många konsoller bara på det faktum att det går att bränna spel.

    Att du köper spel gör dig inte till mindre utav en tjuv... snarare blir du en större tjuv i mina ögon eftersom du själv upplever att du gör något fel men endå fortsätter.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Håller delvis med Zyhorn.
    Är det ingen som köper spelen så kommer ju konsollen att dö ut, frågan är ju hur många % som kör backuper!?!?

    Sen är väl största anledningen till chippning/flashning att orginalspelen är för dyra. Hade det varit lägre priser på spelen så hade inte lika många moddat sina konsoller. Men då hade kanske inte spelutvecklarna fått betalt för sina utgifter för utvecklingen...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Håller med fullständigt ... Men vad har man för val med dagens favorit priser ... Och har man oturen och köper ett skitspel är de inte precis så att man får lämna tebax det ... När det blir ändring på dagens ordning kommer jag med att hålla mig till orginal ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Hade det varit lägre priser på spelen så hade inte lika många moddat sina konsoller.
    Det är ju dock lite utav en ond cirkel eftersom, priserna höjs delvis pga att en del folk kör backuper och att Nintendo (och givetvis andra tillverkare) inte får in lika mycket pengar och måste därefter också höja priserna. Sen har det självklart med mtcket annat att göra med.

    Jag har minns ca 2 år innan Wii Releasen när nitendo "GARANTERADE" att ett Wiispel skulle ligga mellan 200-400 kronor, och det ar ett utlovat maximum.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Nja, håller väl delvis med men jag kan inte tänka mig att det är en särskild stor % som har chip i sina konsoller. Bara under julhandeln såldes det på amazon.com 17 st. Wii-konsoller per sekund. Så nog tjänar Nintendo pengar, var inte oroliga.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag kör såhär.

    När ja väl hittat en film/spel/program som jag verkligen gillar, så köper jag de. Mest för att de företagen ska kunna fortsätta göra nya och bättre program/spel/filmer osv.

    Kan ju erkänna att de inte blivit alltför många köpta skivor på de sistonde, men visst finns de saker som är skitbra som jag köpt.

    Tycker nästan alla borde "leva" efter de mottot

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av frapp Visa Inlägg
    Om du har sån ångest så plocka ur chippet. Och när du endå håller på att ha ångest så kan du skicka lite pengar till barnen i afrika.
    Tydligen framgick det att jag hade jätteångest. Hade jag haft det så hade jag inte kopierat spel. Frapp, det är klart att precis ALLA är medvetna om precis vilka handlingar dom gör.

    Du har nog rätt, Lillejan.

    OBS. Detta var ingen kritik till er andra som inte håller med. Inte alls. Ni har alla rätt till er egna åsikt och jag respekterar den.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    jag köper de som är värt att köpa o inget anat men eftersom de är mycke skräp spel som släps så ger ett chipp möjligheten att testa utan att gå i konkurs

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Jag gissar på att 0.1-1% har chippat sin wii.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    jag köper bra spel... men spelar dem på backuper.

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    Jag gissar på att 0.1-1% har chippat sin wii.
    Du har säkert rätt. Glöm att jag sa nåt!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Alla sköter väl sig själva... bli lite upprörd när någon startar en tråd och ber folk vara på ett speccielt sätt..

    Även då jag köper det som är vårt att köpas...

  14. #14
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    MEN FÖR H-E. Kan ni sluta att ta åt er. Exakt VAR någonstans i mitt första inlägg står det någonting om hur ni ska bete er?? Jag tyckte att jag var hur tydlig som helst. jag skriver "jag" hela tiden och "Jag ville bara dela med mig lite av mina högst personliga tankar". Så sluta upp med att vara upprörd, FantomenK. Jag fullkomligt ger fanken hur ni andra resonerar, och ni kan ge fanken i hur jag resonerar om ni inte vill.

    Om man ser krasst på mitt inlägg skulle jag snarare se det som att jag ger en eloge till Nintendo, och inget annat. Jag talar inte om hur andra ska göra.

    Jag blir så trött när alla ska kritisera och ta åt sig hela tiden. Kan någon v.v. och deleta tråden så slipper någon annan bry sig. Jag ville inte starta någon jäkla debatt.

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Om du inte kan ta lite kritik så skulle du nog inte ha gjort ett sånt här inlägg....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Zyhorn Visa Inlägg
    MEN FÖR H-E. Kan ni sluta att ta åt er. Exakt VAR någonstans i mitt första inlägg står det någonting om hur ni ska bete er??
    Kanske i trådens titel? "Uppmaning till alla pirater"

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då kan väl alla som inte är pirater låta bli att läsa tråden, uppenbarligen är det bara pirater som skall läsa den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SunBuzz Visa Inlägg
    Kanske i trådens titel? "Uppmaning till alla pirater"
    Uppmaning att läsa. Inte uppmaning att man måste ta efter mina ideér.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Då kan väl alla som inte är pirater låta bli att läsa tråden, uppenbarligen är det bara pirater som skall läsa den :-)
    ARRR!

Liknande diskussioner

  1. Passar Wiikey till alla Wiienheter?
    By Toastedfish in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 16:14
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 16:47
  4. Nu ska detta lösas en gång för alla.
    By Ragee in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 17:02
  5. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •