Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Fel vid flashning av min hitachi 78

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Fel vid flashning av min hitachi 78

    Jag försökte flash om min hitachi v78 men vid flashningen hängde min dator sig, då var jag tvungen att starta om datorn nu blinkar det grönt och en lampa rött på min xbox360. Är det någon som vet hur jag ska göra för att återställa driven???

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Kan du fortfarande se driven i Windows så är det bara att flasha om.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nej, det är det som är problemet.trycker jag på eject knappen så händer det ingenting.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    har code error E65
    saxat
    ------
    "E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot."

    -------------------------
    The term bricked means the drive has no activity, this is often cause by bad flashing or by the PC freezing half way through flashing. Why the drive bricks this way is that there is a drive recovery mode which the drive jumps into when something is wrong with the checksum of the drive.

    Finns det en lösning på problemet?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Skulle vara bra att veta!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Donat Visa Inlägg
    har code error E65
    saxat
    ------
    "E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot."

    -------------------------
    The term bricked means the drive has no activity, this is often cause by bad flashing or by the PC freezing half way through flashing. Why the drive bricks this way is that there is a drive recovery mode which the drive jumps into when something is wrong with the checksum of the drive.

    Finns det en lösning på problemet?
    ingen som har nåt svar på denna?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag tror att den enda lösningen är att programmera om firmwaren externt, DVS löda ur firmw. chippet, sätta det i en programmerare, programmera, och sedan löda tillbaks. Jag vet att PSXCare fixar detta för en summa pengar...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jag tror att den enda lösningen är att programmera om firmwaren externt, DVS löda ur firmw. chippet, sätta det i en programmerare, programmera, och sedan löda tillbaks. Jag vet att PSXCare fixar detta för en summa pengar...
    Hansi, stämmer detta? Vad är summan för detta då?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Nog billigare/samma att beställa en ny spelare via eBay.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, kostar c:a 1000:- hur du än gör.

    Kolla om du fick en korrekt nyckel urläst/sparad från dvdläsaren, annars har du ingen nytta av att köpa en ny dvdläsare iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Jag har en korrekt key. Tänkte försöka spoofa en BenQ drive och sätta i den om det går.?

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Måste säga att "dragonslayer" hjälpte med med att programmera om flashen i driven genom att löda loss flashen och med hjälp av en extern programmerare kunde han återställa flashen

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    vem är denna?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Donat Visa Inlägg
    Måste säga att "dragonslayer" hjälpte med med att programmera om flashen i driven genom att löda loss flashen och med hjälp av en extern programmerare kunde han återställa flashen
    Japp, det är så vi också brukar göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    HjÄlp

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp, kostar c:a 1000:- hur du än gör.

    Kolla om du fick en korrekt nyckel urläst/sparad från dvdläsaren, annars har du ingen nytta av att köpa en ny dvdläsare iaf.
    Hej har ett problem och har flashat bara nga stycken 360 som en vänlig chest till kompisar. Men nu har jag gjort bort mig och vet inte hur jag ska gå till väga. Skulle flasha en Samsung ms25 tog idump lyckades missa en siffra. men det stod att den var succesful o reboot pc. Sen startade jag om datorn och skrev detta nummer igen vid iflash..... Och iprep köpte detta. använde mig av 1.2 xtreme vid block 4 står det succesful reboot pc.... Nu spelar konsolen inga spel alls. Finns det ngt jag kan göra för att återställa denna? har inte slängt bort ngt på disketten....... Skrev iDump 5202793 4905 istället för 5202793 54905.
    Hoppas på svar känns så jäkla tråkigt att säga till jobbarkompisen att den e trasig och att jag får köpa en ny......

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Snowstormer Visa Inlägg


    Hej har ett problem och har flashat bara nga stycken 360 som en vänlig chest till kompisar. Men nu har jag gjort bort mig och vet inte hur jag ska gå till väga. Skulle flasha en Samsung ms25 tog idump lyckades missa en siffra. men det stod att den var succesful o reboot pc. Sen startade jag om datorn och skrev detta nummer igen vid iflash..... Och iprep köpte detta. använde mig av 1.2 xtreme vid block 4 står det succesful reboot pc.... Nu spelar konsolen inga spel alls. Finns det ngt jag kan göra för att återställa denna? har inte slängt bort ngt på disketten....... Skrev iDump 5202793 4905 istället för 5202793 54905.
    Hoppas på svar känns så jäkla tråkigt att säga till jobbarkompisen att den e trasig och att jag får köpa en ny......
    idump katalog katalog .. här hamnar din dump och här ligger den hackade firmwaren..

    det har inget med seriernummret att göra alls.. kika på disketten så kommer du se.. du kan igentligen skriva idump hej hopp så kommer den att spara den i hej\hopp\ etc.. på vissa iprep versioner så läggs den i \Backups\katalog\katalog\

    du har idumpat med idump 5202793 4905 och som jag fattat flashat med iflash 5202793 4905 .. detta är korrekt och den verkar vara ok flashad.. så du borde ha en orig.bin i diskett\5202793\4905 eller diskett\Backups\5202793\4905

    återställning.. kör: (KÖR INTE IDUMP INNAN! då kommer din hackade firmware dumpas över din orginal.. det vill du inte..)
    MTKFlash w /m /sata \KATALOG\KATALOG\orig.bin ev. MTKFlash w /m /sata Backups\KATALOG\KATALOG\orig.bin

    eller kopiera orig.bin dit du har MKTFlash.exe och skriv:
    MTKFlash w /m /sata orig.bin

    inget rymdfysik att förstå direkt.. tadah.. återställd

    ang. att den inte funkar med ixtreme.. såg du om "dvd-nyckeln" kopierades ok så du har den i ixtreme firmwaren?

    lycka till..

    om du vill förstå proceduren kan du kika i .bat filerna.. mina ser ut såhär..
    som sagt.. rakt på sak vad som händer.. inte svårt alls.. %1 och %2 är alltså det du skriver in efter idump.. tex: idump ONE TWO

    idump.bat
    Kod:
    @echo off
    if "%1" == "" goto usage
    if "%2" == "" goto usage
    md Backups\%1
    md Backups\%1\%2
    if not exist Backups\%1\%2\orig.bin goto step1
    echo You have already made a backup for %1 %2
    echo ABORTING
    goto end
    :step1
    MTKFlash r /m /sata Backups\%1\%2\orig.bin
    copy ixtreme.bin Backups\%1\%2\hacked.bin
    SamTool Backups\%1\%2\orig.bin Backups\%1\%2\hacked.bin
    goto end
    :usage
    echo Usage: iDump 7-digit serial 5-digit serial
    :end

    iflash.bat
    Kod:
    @echo off
    if "%1" == "" goto usage
    if "%2" == "" goto usage
    if exist Backups\%1\%2\hacked.bin goto step1
    echo hacked.bin for %1 %2 doesn't exist
    echo ABORTING
    goto end
    :step1
    MTKFlash w /m /sata Backups\%1\%2\hacked.bin
    goto end
    :usage
    echo Usage: xFlash 7-digit serial 5-digit serial
    :end
    Last edited by int21; 2008-03-13 at 03:30.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har testat och göra som det står men han vill inte efter det att man tryckt 1.xtreme pri master.... Då står det ngt men det händer inte mer... Måste jag stänga av ms25 som ms28 i nga sekunder för att han ska börja flasha.... Har kollat om nyckeln hacked e samma som orig och det är den.....

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Snowstormer Visa Inlägg
    Har testat och göra som det står men han vill inte efter det att man tryckt 1.xtreme pri master.... Då står det ngt men det händer inte mer... Måste jag stänga av ms25 som ms28 i nga sekunder för att han ska börja flasha.... Har kollat om nyckeln hacked e samma som orig och det är den.....
    du verkar ju ha lyckats att dumpa och flasha den en gång innan iaf..

    hade du spoofat din ms25?

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30237

    7. Gäller bara om du har MS25: Klicka på Tool > Spoof Firmware > Välj 'Samsung...MS25'/Hit 'Apply Spoof' . Stäng ner programmet och öppna och se om det står att firmwaret är spoofat och innehåller din key.
    Last edited by int21; 2008-03-13 at 15:42.

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Spoofa? nej vart gör jag detta och med vilket program? Kör med iprep samt 360FW toolbox40

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Snowstormer Visa Inlägg
    Spoofa? nej vart gör jag detta och med vilket program? Kör med iprep samt 360FW toolbox40
    kolla länken ja postade precis.. det står där..

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    hittar ingen länk.....

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    ok behöver jag spoofa även orgin.bin om jag vill ha tbx den?

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kolla länken ja postade precis.. det står där..
    Hej Ville bara säga TACK FÖR HJÄLPEN

    När jag hade spoofat filen och körde ms28 av och på så tog han emot filen....
    Så nu e den flashad.......

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Snowstormer Visa Inlägg
    Hej Ville bara säga TACK FÖR HJÄLPEN

    När jag hade spoofat filen och körde ms28 av och på så tog han emot filen....
    Så nu e den flashad.......
    kanon.. kul när man kan få det att fungera..

  25. #25
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    vem är denna?
    Det är ju jag

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. fel vid instaltionen av duo-x2
    By telgetok in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 17:09
  2. Hitachi 0078FK hänger sig vid BIOS/POST
    By Mackieman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 18:37
  3. Akut behov av hjälp vid flashning!!!
    By APC-mannen in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 11:57
  4. Fel vid överförning
    By Job76 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 11:34
  5. Fel på min X-box?
    By Patch in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-25, 15:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •