Jag försökte flash om min hitachi v78 men vid flashningen hängde min dator sig, då var jag tvungen att starta om datorn nu blinkar det grönt och en lampa rött på min xbox360. Är det någon som vet hur jag ska göra för att återställa driven???
Jag försökte flash om min hitachi v78 men vid flashningen hängde min dator sig, då var jag tvungen att starta om datorn nu blinkar det grönt och en lampa rött på min xbox360. Är det någon som vet hur jag ska göra för att återställa driven???
Kan du fortfarande se driven i Windows så är det bara att flasha om.
Nej, det är det som är problemet.trycker jag på eject knappen så händer det ingenting.
har code error E65
saxat
------
"E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot."
-------------------------
The term bricked means the drive has no activity, this is often cause by bad flashing or by the PC freezing half way through flashing. Why the drive bricks this way is that there is a drive recovery mode which the drive jumps into when something is wrong with the checksum of the drive.
Finns det en lösning på problemet?
Skulle vara bra att veta!
Jag tror att den enda lösningen är att programmera om firmwaren externt, DVS löda ur firmw. chippet, sätta det i en programmerare, programmera, och sedan löda tillbaks. Jag vet att PSXCare fixar detta för en summa pengar...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Nog billigare/samma att beställa en ny spelare via eBay.
Japp, kostar c:a 1000:- hur du än gör.
Kolla om du fick en korrekt nyckel urläst/sparad från dvdläsaren, annars har du ingen nytta av att köpa en ny dvdläsare iaf.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har en korrekt key. Tänkte försöka spoofa en BenQ drive och sätta i den om det går.?
Måste säga att "dragonslayer" hjälpte med med att programmera om flashen i driven genom att löda loss flashen och med hjälp av en extern programmerare kunde han återställa flashen
vem är denna?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hej har ett problem och har flashat bara nga stycken 360 som en vänlig chest till kompisar. Men nu har jag gjort bort mig och vet inte hur jag ska gå till väga. Skulle flasha en Samsung ms25 tog idump lyckades missa en siffra. men det stod att den var succesful o reboot pc. Sen startade jag om datorn och skrev detta nummer igen vid iflash..... Och iprep köpte detta. använde mig av 1.2 xtreme vid block 4 står det succesful reboot pc.... Nu spelar konsolen inga spel alls. Finns det ngt jag kan göra för att återställa denna? har inte slängt bort ngt på disketten....... Skrev iDump 5202793 4905 istället för 5202793 54905.
Hoppas på svar känns så jäkla tråkigt att säga till jobbarkompisen att den e trasig och att jag får köpa en ny......
idump katalog katalog .. här hamnar din dump och här ligger den hackade firmwaren..
det har inget med seriernummret att göra alls.. kika på disketten så kommer du se.. du kan igentligen skriva idump hej hopp så kommer den att spara den i hej\hopp\ etc.. på vissa iprep versioner så läggs den i \Backups\katalog\katalog\
du har idumpat med idump 5202793 4905 och som jag fattat flashat med iflash 5202793 4905 .. detta är korrekt och den verkar vara ok flashad.. så du borde ha en orig.bin i diskett\5202793\4905 eller diskett\Backups\5202793\4905
återställning.. kör: (KÖR INTE IDUMP INNAN! då kommer din hackade firmware dumpas över din orginal.. det vill du inte..)
MTKFlash w /m /sata \KATALOG\KATALOG\orig.bin ev. MTKFlash w /m /sata Backups\KATALOG\KATALOG\orig.bin
eller kopiera orig.bin dit du har MKTFlash.exe och skriv:
MTKFlash w /m /sata orig.bin
inget rymdfysik att förstå direkt.. tadah.. återställd
ang. att den inte funkar med ixtreme.. såg du om "dvd-nyckeln" kopierades ok så du har den i ixtreme firmwaren?
lycka till..
om du vill förstå proceduren kan du kika i .bat filerna.. mina ser ut såhär..
som sagt.. rakt på sak vad som händer.. inte svårt alls.. %1 och %2 är alltså det du skriver in efter idump.. tex: idump ONE TWO
idump.bat
Kod:@echo off if "%1" == "" goto usage if "%2" == "" goto usage md Backups\%1 md Backups\%1\%2 if not exist Backups\%1\%2\orig.bin goto step1 echo You have already made a backup for %1 %2 echo ABORTING goto end :step1 MTKFlash r /m /sata Backups\%1\%2\orig.bin copy ixtreme.bin Backups\%1\%2\hacked.bin SamTool Backups\%1\%2\orig.bin Backups\%1\%2\hacked.bin goto end :usage echo Usage: iDump 7-digit serial 5-digit serial :end
iflash.bat
Kod:@echo off if "%1" == "" goto usage if "%2" == "" goto usage if exist Backups\%1\%2\hacked.bin goto step1 echo hacked.bin for %1 %2 doesn't exist echo ABORTING goto end :step1 MTKFlash w /m /sata Backups\%1\%2\hacked.bin goto end :usage echo Usage: xFlash 7-digit serial 5-digit serial :end
Last edited by int21; 2008-03-13 at 04:30.
Har testat och göra som det står men han vill inte efter det att man tryckt 1.xtreme pri master.... Då står det ngt men det händer inte mer... Måste jag stänga av ms25 som ms28 i nga sekunder för att han ska börja flasha.... Har kollat om nyckeln hacked e samma som orig och det är den.....
du verkar ju ha lyckats att dumpa och flasha den en gång innan iaf..
hade du spoofat din ms25?
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30237
7. Gäller bara om du har MS25: Klicka på Tool > Spoof Firmware > Välj 'Samsung...MS25'/Hit 'Apply Spoof' . Stäng ner programmet och öppna och se om det står att firmwaret är spoofat och innehåller din key.
Last edited by int21; 2008-03-13 at 16:42.
Spoofa? nej vart gör jag detta och med vilket program? Kör med iprep samt 360FW toolbox40
hittar ingen länk.....
ok behöver jag spoofa även orgin.bin om jag vill ha tbx den?
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks