Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Annat Sigill Efter Service Från MS?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25

    Annat Sigill Efter Service Från MS?

    Tjena!

    Var idag iväg och köpte mig ett 360 på Elgiganten. (Mobba mig inte för att jag är tidigt ute... )
    Blev väldigt lycklig när jag kom hem och matade ut släden, ty det satt en samsung i!

    Men jag blev mer fundersam när jag ryckte av frontpanelen och såg detta garantisigill:



    Det ser inte alls ut som det PSXCare har i shoppen... Kan det vara så att boxen varit inne på service för RLOD och fått sig ett nytt, annat garantisigill?

    Denn box ska ju självfallet flashas, och jag tänkte då att det vore bra om man kunde skona klisterlappen så att den går sätta tillbaks så man får reparation av MS vid RLOD... För som det verkar så får nästan alla det för eller senare, iaf no-hdmi boxarna. Och det är en sådan jag köpte....

    Det jag också uppmärksammade var att den hade fått ny lotnr klisterlapp över den gamla, nya genomskinliga runda förseglingar till kartong, också över dom gamla.

    Nån som varit ut för en sådan här klisterlapp förut, och vet hur man ska handskas med den för att inte pajja den?

    Mitt bidrag:
    http://www.360drives.com/profile/2245
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Maskiner får den sigillen efter reparation.
    Jag skulle gissa på att din maskin är restaurerad maskin.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Då borde man inte behöva oroa sig för framtida RLOD's då eller?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    det skulle jag inte säga.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Är de där svårare att ta bort (utan att ha sönder dem) än orignalen?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Blixten100: Jag flashade en X0 häromdan - den köptes för två veckor sedan men var tillverkad 2006-05-11 och hade ett likadant sigill som du hänvisade till. Verkar som sagt vara en reparerad maskin som butikerna tydligen får sälja vidare till fullpris.

    btw, HDMI har ingenting att göra med hur pass säker du är när det gäller RLOD - du riskerar att skicka in den oavsett om du har HDMI eller inte.

    sjosmeden: Till skillnad från det vanliga sigillet Microsoft använder är det ett helt vanligt klistermärke som enkelt går att sätta tillbaka, om det nu skulle behövas - då detta klistermärke inte är i vägen på något sätt.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jodu, den är faktiskt ivägen. Sitter rätt över en skarv till undre och övre sektionerna av skalet...
    Last edited by Blixten100; 2008-01-15 at 21:52.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tog hårfönen och körde över klisterlappen en stund sen var det hur lätt som helst att ta bort. Satte den på ett fraktsedels papper (blanka) och la i en bok. Perfekt att ha garantin kvar vid flashning... Om det då skulle bli RLOD så får MS ta hand om den kostnaden. Men fan ta dom om dom byter ut samsungen mot nåt annat!
    Last edited by Blixten100; 2008-01-15 at 21:53.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Filmer slutar att visas efter en kort stund
    By Magnus_sat in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 13:56
  2. SD kort... Snes och lite annat
    By tigersaid86 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 14:07
  3. Boxen startar inte från skiva efter hdd byte
    By ChArMoT in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 18:00
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-17, 04:08
  5. går ej att boota från hdd efter hddbyte
    By brunte in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 14:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •