Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Säkert att flasha nu?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Säkert att flasha nu?

    Nu är det så att jag har nästan haft min Xbox 360 i närmare 7-8 månader och nu tycker jag att det är dags att flasha den med tanke på att jag inte har så bra ekonomi så man kan köpa spelen direkt.

    Finns det någon chans att man blir bannad direkt efter att man har chippat konsolen när man kopplar upp sig till xbox live? Ja, jag har kopplat upp min 360 till x-live. Vill ju liksom inte bli bannad då man också vill kunna njnuta alla multiplayer spel.

    En sak till och denna fråga går till Hansi.
    Jag är inte säker på vilken drive jag har men jag är iaf säker på att det inte är en BenQ dirve. vad kostar det att flasha en Samsung/ Hitachi? och kommer priset gälla alla drives eller kommer det skilja sig vilken version av Samsung /Hitachi man har ?

    Tack på förhand //IEYE

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    det är aldrig 100% säkert att spela backups online.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Du riskerar att bli bannad genom att spela dåliga back-ups - dvs. om din DVD-läsare avger felaktig storlek på ett spel så blir du bannad.

    Kolla vad du har för läsare: http://microsoft.blognewschannel.com...-dvd-drive.jpg

    Har du en Hitachi kan du oroa dig över att ha fått en v79. Den kräver både ett chipp och flash för att fungera.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Såg på bilden och såg att jag har en Hitachi spelare, men vad för version vet jag inte. Hur mycket kostar chippet + flashningen ifall jag skulle ha v79?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Spela orginalspel med flashad xbox 360

    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    det är aldrig 100% säkert att spela backups online.
    Hej. undrar om det är säkert att spela orginalspel live utan att riskera att bli bannad. Spelar inte så många spel live, tänkte att man kan bränna de spel som inte går att spela live.

    Blir glad för svar!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    and.lind: Det innebär ju givetvis en risk, men som det ser ut just nu är det mest spelen banningarna beror på - dvs. om du har ett backup-spel som inte är i korrekt storlek så riskerar du ban.

    Tänk på att din X360 loggar allt du trycker in i din DVD-läsare, så det spelar ingen roll om du spelar backup-spelen online eller offline.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    and.lind: Det innebär ju givetvis en risk, men som det ser ut just nu är det mest spelen banningarna beror på - dvs. om du har ett backup-spel som inte är i korrekt storlek så riskerar du ban.

    Tänk på att din X360 loggar allt du trycker in i din DVD-läsare, så det spelar ingen roll om du spelar backup-spelen online eller offline.
    Men om man drar nätkontakten varje gång man spelar nedladdade spel? det är ju iofs lite riskabelt om man glömmer

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    and.lind: Spelar ingen roll. Den loggar fortfarande dina spel och skickar datan till Microsoft via Xbox Live, vid nästa inloggning.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    and.lind: Spelar ingen roll. Den loggar fortfarande dina spel och skickar datan till Microsoft via Xbox Live, vid nästa inloggning.
    Har man verifierat att det med säkerhet är så, alltså att information om spelen (checksummor mm) lagras lokalt på boxen och sen skickas upp till Live för kontroll och ev banning?

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Aja får väl ta chansen att flasha boxen. får nog bli när jag har pengar då

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av GrandAnse Visa Inlägg
    Har man verifierat att det med säkerhet är så, alltså att information om spelen (checksummor mm) lagras lokalt på boxen och sen skickas upp till Live för kontroll och ev banning?
    Är detta något ryckte eller är det fastslaget att det är så???

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av joakim_ni Visa Inlägg
    Är detta något ryckte eller är det fastslaget att det är så???
    det är ett rykte.. men mycket tyder på detta.. då hårddiskar klonats.. före och efter ban mm.. folk har spelat utan kabel i.. blivit bannade senare när de kopplat upp sig etc..

    vill också ta upp att det kan ha med firmware att göra.. det är inte styrkt än .. däremot finns det "fakta" i trådar på forum som "xbox scene" tex.. med folk som inte spelat "live", innan de uppgraderat till firmware 1.2 sedan uppgraderat till 1.4.. (pga 1.2 jitter buggen). inga "direkta" ban fall där..

    vad som sker med "ban logs" lär vi veta när det kommer nyare "flash hacks" mot rätt chipset.. det kan dröja

Liknande diskussioner

  1. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  2. Kommer det gå att flasha X360 Elite med Benq Firmwaren?
    By brownstone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 18:40
  3. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  4. Köpa gamla Xbox 360 som går att flasha på det enklasättet
    By kaTana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 21:16
  5. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •