Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: ANG DuoX2

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Västerås
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    ANG DuoX2

    Hejsan

    Har ett litet problem med min XBOX konsoll

    Har testat att söka men finner inget svar, Nu rä det så här att jag har köpt ett DuoX2 chip & installerat det i min XBOX 1,0 konsoll. Men det visar sig att när jag ska starta den så får jag FELKOD 16 & begriper inte varför, Jag har nu 3 st XBOX konsoller här hemma som jag testat runt på.

    en 1,3 Aladdin
    en 1,0 *min* DuoX2
    en 1.6 DuoX2

    & jag installera Slayers disc på Aladdin konsollen & hdd funkar kanon i 1,6 konsollen, men den vill INTE starta i min konsoll 1,0
    Testa att starta upp mitt chip i 1,6 konsollen funka klockrent, med hans HDD & min HDD, testa att flasha det till den bios som jag ska ha i min xbox 1.0 men får inte flashbios att boota, varken på någon konsoll, har testat dummyfile 50 mb & 100 mb svårt att göra fel när det finns guider. men det skumma är att allt funkar i 1,6 konsollen chipet & hdd men inte i min, har testat att låsa upp den med slayers disc & andra installer discar. funkar i Aladdin konsollen & 1,6 då men absolut inte i min 1,0, vad gör jag för fel ? testa att ta 1,6 chipet & sätta i min, blir samma FELKOD 16..

    Kan det ha med DVD romerna att dom inte är kompitabla med min gammla ? Måste tillägga att min DVD rom är pajj, därför jag låna en XBOX för att kunna installera Dashboard.. men tillslut låna jag 1,6.an med... =/

    När jag startar min konsoll 1.0 med chippet & min hdd så står allt som vanligt EvoX uppe till vänster & XBOX loggan men sen direkt efter kommer FELKOD 16
    Testat deras hdd i min, blir samma sak... Detta är ett mysterium för mig, har4 aldrig vart med om detta, OBS: det finns INGEN orginal hdd, utan min är på 250 gb, Aladdin 80 gb, 1,6 10 gb..

    Finns det någon här som har någon ynka ide ? skulle vara mycket tacksamm för svar..

    MVH

    ha en bra dag

    TACK
    Last edited by ListoN; 2008-01-15 at 22:58.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Västerås
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jahopp. då var det entligen fixat etfer ett antal många timmar mixtrande med 3 xbox`ar

    Det var ju det mest simplaste jag vart med om, Helt sjukt, höll ju på ett par dagar med detta, & så skulle jag ge upp & skruva tillbala allt, då visade sig det vara skruvarna till moderkortet som gjorde att allt funka, antar att den jorda som den skulle då, men helt sjukt hadde ju inte skruvat dit dom eftersom man höll ju på med xboxen & byta hdd & chip m.m fram & tillbaka, så ja, vad ska man säga. ni som får felkod sammband med chippning & lite sånt där testa med att skruva i ALLA moderkortskruvar så ska ni se att det rullar på

    PINSAMT ju..

Liknande diskussioner

  1. Ang LIVE
    By fogmod in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 16:13
  2. Frågor ang. NTSC Maskin
    By h3nk387 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 18:02
  3. En fråga ang iXtreme 1.2
    By JayC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:38
  4. Ang. Connectivity Kit
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 23:31
  5. nyheter ang PS3
    By XboxLurv in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 18:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •