Hejsan
Har ett litet problem med min XBOX konsoll
Har testat att söka men finner inget svar, Nu rä det så här att jag har köpt ett DuoX2 chip & installerat det i min XBOX 1,0 konsoll. Men det visar sig att när jag ska starta den så får jag FELKOD 16 & begriper inte varför, Jag har nu 3 st XBOX konsoller här hemma som jag testat runt på.
en 1,3 Aladdin
en 1,0 *min* DuoX2
en 1.6 DuoX2
& jag installera Slayers disc på Aladdin konsollen & hdd funkar kanon i 1,6 konsollen, men den vill INTE starta i min konsoll 1,0
Testa att starta upp mitt chip i 1,6 konsollen funka klockrent, med hans HDD & min HDD, testa att flasha det till den bios som jag ska ha i min xbox 1.0 men får inte flashbios att boota, varken på någon konsoll, har testat dummyfile 50 mb & 100 mb svårt att göra fel när det finns guider. men det skumma är att allt funkar i 1,6 konsollen chipet & hdd men inte i min, har testat att låsa upp den med slayers disc & andra installer discar. funkar i Aladdin konsollen & 1,6 då men absolut inte i min 1,0, vad gör jag för fel ? testa att ta 1,6 chipet & sätta i min, blir samma FELKOD 16..
Kan det ha med DVD romerna att dom inte är kompitabla med min gammla ? Måste tillägga att min DVD rom är pajj, därför jag låna en XBOX för att kunna installera Dashboard.. men tillslut låna jag 1,6.an med... =/
När jag startar min konsoll 1.0 med chippet & min hdd så står allt som vanligt EvoX uppe till vänster & XBOX loggan men sen direkt efter kommer FELKOD 16
Testat deras hdd i min, blir samma sak... Detta är ett mysterium för mig, har4 aldrig vart med om detta, OBS: det finns INGEN orginal hdd, utan min är på 250 gb, Aladdin 80 gb, 1,6 10 gb..
Finns det någon här som har någon ynka ide ? skulle vara mycket tacksamm för svar..
MVH
ha en bra dag
TACK
Bookmarks