Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: bränna spel...

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    bränna spel...

    Har provat att bränna spel idag med nero burning rom 6 men får det inte att fungera. Har laddat ner clone dvd men får inte der programmet att fungera riktigt... Den hittar liksom inte min dvd +r dl skiva utan klagar på att jag ska sätta in en dvd skiva.

    Såhär skrev en kille ang det spel jag försöker bränna
    "Fick det att fungera med Clone CD (patch) och EZDUB IMGBURN och Verbatim 2.4X DVD+R DL. Fungerar inte om man bränner med NERO. Det finns en patch som gör att skivan blir mer lättstartad om man bränner med Clone CD. EZDUB IMGBURN rekomenderas för bästa resultat utan patch!!!"

    kan någon hjälpa mig i denna djungel.

    sitter en Samsung SH-S162L 16x DVD±RW/RAM brännare i min dator.
    kör med verbatim dvd+r dl skivor

    samt min 360 har iXtreme flashning.

    Tacksam för alla svar. lite jobbigt att kasta bort skivor som aldrig fungerar.. dom är ju trots allt inte så billiga.

    /mvh Tim

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Testa om IMGburn på http://www.img*********/ hittar dina skivor istället.
    Nero fungerar inte att bränna 360-spel över huvud taget.
    Kom ihåg att sätta booktype och layerbreak enligt inställningar i 100 andra trådar här, så har du 1000-falt större chans att lyckas.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    hmm!!! censur även på adress till gratisprogram?
    ok du förstår själv vilken adress det var ändå.....annars googla på namnet....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    tack så mycket... testade ett annat spel som jag hade men det gick heller inte att bränna har provat både nero 6 och 8.
    Så ska skippa nero framöver. Har läst mycket om clone dvd men får det inte att fungera. har laddat ner och reggat det men verkar som den inte hittar dvd dl skivan. klagar bara på att skivan är för liten jämnfört med filen som jag laddat. ska testa imgburn nu /mvh Tim

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    ....

    Tanka ner cloneCD istället för clonedvd.
    Då bör det funka bättre

Liknande diskussioner

  1. Bränna Wii spel?
    By lordkhan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 17:08
  2. Bränna XBOX spel som fungerar på X360?
    By xarph in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 20:34
  3. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  4. Behöver hjälp med att bränna back upps av ps 2 spel
    By Oggy Carue in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 09:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •